سیاسی

آمریکا خواهان تأثیر توافق بر معادلات داخلی است

آمریکاییها دنبال این هستند که سرعت پیشرفت‌های دفاع غیر هسته‌ای ما را کنترل و محدود کنند. ضمن اینکه با ترفندهایی یک ساخت کاریکاتوری از فناوری صلح آمیز هسته‌ای در ایران بجای بگذارند.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به نتیجه مذاکرات وین گفت: نه مبارزه تمام شده است و نه مقاومت پایان یافته است. استکبار از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی انواع کارشکنی هایی که توانستد کردند، از جنگ تا تحریم و ... در برابر انقلاب اسلامی به کار گرفتند؛ اما مقاومت ملت آنها را به میز مذاکره کشاند. آنکه تقاضای مذاکره داشت آمریکا بود و بیش از ایران نیازمند نتیجه مذاکرات بود. درود بر 36 سال مقاومت و استقامت غیور مردمان ایران اسلامی.

محمد نبی حبیبی در گفتگو با خبرنگار شما با اشاره به حمایت اصولی این حزب از مذاکرهکنندگان خاطر نشان کرد: موضع حزب مؤتلفه اسلامی از آغاز تا کنون این بوده است که با مذاکره برای احقاق حقوق ایران مخالف نیستیم. اما مذاکره اصالت ندارد، نتیجه آن مهم است و باید اطمینان حاصل کنیم که توافق خوب به دست آمده است.

وی با بیان اینکه طبق قانون نتیجه حاصل از مذاکرات باید به مجلس شورای اسلامی برود، خاطر نشان کرد: مجلس باید دقت کند تا متن نهایی منطبق بر خطوط قرمز تعیین شده از سوی رهبری باشد و بر اساس نظر ایشان تصویب شود.

همچنین محمد نبی حبیبی دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامیدر پایان نشست دبیران این حزب،با اشاره به مسیر قانونی باقی مانده برای توافق همچون تصویب در مجلس شورای اسلامی و کنگره آمریکا گفت: یک مسئله قابل تردید نیست که آمریکاییها به توافق در هر سطحی، سخت نیازمندند. علت عدم ترک میز مذاکره از سوی آنان هم به این واقعیت برمیگردد.

حبیبی با اشاره به اینکه صورت مسئله هستهای ایران شفاف و روشن است، بیان داشت: 1+5 خوب میدانند ما به دنبال تولید بمب هستهای نیستیم. برخی از آنها به بهانه مذاکرات دنبال مسائلی هستند که ربطی به موضوع هستهای ندارد.

جلوی سوء استفاده از مذاکرات گرفته شود

وی افزود: آمریکاییها روی تأثیرگذاری نتایج توافق روی معادلات سیاسی در داخل و رقابتهای سیاسی حساب باز کردهاند. هوشمندی دولت و احزاب میتواند جلوی سوء استفاده سیاسی آنها را بگیرد.

حبیبی اظهار داشت: انصافا هم باید از تیم مذاکره کننده تشکر کرد. آنها روی مواضع ملت ایران ایستادند.

قیاس غلط با صلح امام حسن(ع)

دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامیدر خصوص سخنان اخیر آقای روحانی که شرایط امروز ایران را شبیه دوران امام حسن(ع) تشبیه کرده است، خاطر نشان کرد: به سه دلیل «این همسانی» و وجه تشابه درست کردن زمان ما با دوران تلخ امام حسن(ع) صحیح نیست. اول آنکه موضوع مناقشه امام حسن(ع) و معاویه یک مناقشه داخلی بود. مسلمانان صدر اسلام در برابر کفار و مشرکین ید واحده بودند به همین دلیل اسلام پس از رحلت پیامبر(ص) به سرعت در روی زمین گسترش یافت اختلافات داخلی مسلمانان مانع از این گسترش نشد.

وی افزود: مسئله هستهای ما با 1+5 یک اختلاف داخلی نیست یک مناقشه خارجی است که ما از اول انقلاب با استکبار و کفر جهانی داشتیم و خواهیم داشت.دوم آنکه، امام حسن(ع) به دلیل خیانت فرماندهان لشگر خود و پیوستن به معاویه صلح را پذیرفت. امروز سپاه و ارتش و بسیج و از همه مهمتر مردم مثل کوه ایستادهاند و منتظر فرمان فرمانده کل قوا هستند.

ملت ایران یکصدا با ولایت هستند

حبیبی تصریح کرد: سوم آنکه مردم آن روزگار به ویژه مردم کوفه که بیوفایی خود را در زمان حضرت علی(ع) نشان دادند به ولایت پشت کردند. لذا امام حسن(ع) ناچار از صلح بود. امروز ملت ایران یکصدا با ولایت هستند و فریادهای آنها علیه کفر جهانی زبانزد ملتهای جهان است. علاوه بر آن نفوذ کلام رهبری به خارج از مرزهای ایران رسیده. ملتهای جهان اسلام از لبنان و عراق گرفته تا یمن و افغانستان و جای جای جهان اسلام از ولایت فقیه حمایت میکنند عمق استراتژیک ایران در خارج از مرزها حتی مورد اعتراف دشمنان اسلام است.

روز قدس نماد ایستادگی

دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامیبیان داشت: راهپیمایی قابل ستایش و حماسی مردم در روز قدس و قبل از آن در تشییع شهدای غواص نشان داد مردم پای همه چیز انقلاب ایستادهاند. بنابراین ما هم از طرح چنین موضوعی توسط رئیس محترم جمهوری تعجب کردیم.

حبیبی اظهار داشت: آمریکا با پشتیبانی از جریان تکفیری داعش و نظیر آن سعی دارد اذهان مسلمان را درگیر این قبیل امور کند و در فرصتی مناسب آزادی قدس را از دستور کار مسلمانان خارج کند تا رژیم صهیونیستی در حاشیه امن قرار گیرد.

وی افزود: اما جنایات رژیم صهیونیستی و اشغال سرزمین فلسطین و به خصوص قدس شریف هرگز از یاد مسلمانان نخواهد رفت.

دولت انضباط مالی را حفظ کند

حبیبی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد تایید دیوان محاسبات در مورد تخلف 1/4 میلیارد دلاری دولت گفت: ما از دولت انتظار داریم انضباط مالی را حفظ کند و برخی بی انضباطیهای دولت گذشته را تکرار نکند. مجلس در این باره باید مراقبتهای لازم را داشته باشد.

وی افزود: دهها مصوبه دولت در مورد تصمیمگیریهای مالی هنوز به کمیسیون تطبیق مجلس برای اظهار نظر رئیس مجلس ارسال نشده، این هم یکی دیگر از بی انضباطیهاست که باید جلوی آن گرفته شود.

علاوه بر اشتراکات اراده لازم است

رئیس کمیته استان های جبهه پیروان خط امام و رهبری برای انتخابات مجلس آتی درباره آخرین تلاش ها و رایزنی ها در خصوص انسجام و وحدت اصولگرایان نیز گفت: به نظر من، وضعیت ائتلاف و انسجام در بین اصولگرایان نسبت به دوسال قبل بهتر شده است. امروز کمتر کسی است که بهبود پیش آمده نسبت به انتخابات ریاست جمهوری شده است را احساس نکرده باشد. امروز برای اکثر پذیرفته شده است که باید علاوه بر اشتراکات در اصول، راجع به وحی منزل ندانستن سلیقه های خودشان هم اراده داشته باشند.

دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامیدر پایان با تبریک عید سعید فطر اظهار امیدواری کرد مشکلات داخلی و خارجی با تدبیر دولت حل شود و مردم طعم شیرین مقاومت خود در برابر زیادهخواهیهای دشمنان اسلام را بیش از پیش بچشند.


https://shoma-weekly.ir/vqkP25