سیاسی

آمریکا خواب تبدیل ایران به بازار مصرف را به گور خواهد برد

باید به آمریکا بگویم که خوابی که دیده‌اید تا مجددا ایران بازار مصرف و منبع درآمد شما باشد را به گور خواهید برد. اگر مذاکره‌ای در مسئله هسته‌ای با آنها انجام شده ربطی به روابط دوجانبه ندارد و به راحتی نمی‌توان روابط را برقرار کرد.
آیتالله محمد یزدی با تاکید بر اینکه حق تعیین سرنوشت به دست خود انسان است اما هیچکس جز آفریننده انسان حق حاکمیت بر انسان را ندارد، خاطرنشان کرد: آفریننده انسان که نقش انسان را در جهان میداند میتواند برنامهای برای او مشخص کند و این خداوند است که حق حاکمیت بر انسان را دارد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علیمه قم با بیان اینکه ملاک حق حاکمیت خداوند بر انسان در حاکمیت تکوینی مالکیت و در حاکمیت تشریعی علم خداوند است، افزود: این دایره تشریع با وسعتی که از طریق وحی دارد این حق مالکیت را به پیامبر (ص) خود میدهد و پیامبر اسلام (ص) غیر از اینکه رسول است، حاکم و رهبر و امام نیز هستند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری در ادامه ائمه را موالی و حاکمین منصوب خداوند دانست و گفت: حضرت علی(ع) قبل از اینکه مردم در جریان قتل عثمان دور ایشان جمع شوند، ایشان امام و برای امامت منصوب بودند اما حضور مردم بهترین و تنهاترین امکان استیفا و به کارگیری این قدرت است.

وی با بیان اینکه امام دوازدهم از طرف خداوند منصوب هستند و غیبت از اسرار الهی است، یادآور شد: به وسیله این حق که به فقهای عظام واگذار شده است، فقها برای به دست گرفتن حکومت مجعول و منصوب هستند.

آیت الله یزدی یادآور شد: ولی فقیه، فقیهی است که جامعالشرایط بوده و ویژگیهایی همچون قضاوت، زمانشناسی، تدبیر، مدیریت، دقت در امور و تشخیص زمان و مکان را دارد و ما الحمدالله امروز دارای نعمت فقیه بزرگوار آیتالله العظمی خامنهای هستیم.

رئیس مجلس خبرگان رهبری همچنین تصریح کرد: باید به آمریکا بگویم که خوابی که دیدهاید تا مجددا ایران بازار مصرف و منبع درآمد شما باشد را به گور خواهید برد. اگر مذاکرهای در مسئله هستهای با آنها انجام شده ربطی به روابط دوجانبه ندارد و به راحتی نمیتوان روابط را برقرار کرد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علیمه قم اظهار داشت: امسال دو انتخابات در پیش داریم و با هیچ کس هیچ تعارفی نداریم. وزارت کشور مجری انتخابات و شورای نگهبان ناظر انتخابات است و نظارتش هم استصوابی است نه تماشایی و این نظارت از لحظه نامنویسی تا اعلام نتیجه انجام میشود.

ایشان با اشاره به مسئله همزمانی انتخابات مجلس و خبرگان گفت: امیدواریم با اصول قانون اساسی انتخابات خوبی انجام شود.

آیتالله یزدی امر به معروف و نهی از منکر را یک ضرورت مهم اجتماعی دانست و به مصوبه مجلس درباره امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: مجلس محترم قانون امر به معروف و نهی از منکر را تصویب کرده که قانون خوبی است.

وی امر به معروف و نهی از منکر را دارای ۳ مرحله دانست و با توضیح اینکه در مرحله اول، بحث اعتقادی و قلبی است و بیان لسانی مرحله دوم است، مرحله سوم را مرحله اجرا دانست و افزود: در این مرحله، قوه مجریه بیشترین نقش را دارد و باید از امکانات قوه مجریه استفاده کرد و هرکس که امکاناتی دارد و وظیفه دارد باید در حوزه اجرا فعال باشد.

https://shoma-weekly.ir/qnylSp