سیاسی

آمریکا برای منافعش خواهان انتقال داعش به افغانستان و پاکستان است

مفهوم دولت وحدت ملی در افغانستان این است که با طالبان کنار بیایند و با آنها وحدت کنند و این مسئله‌ای نیست که به‌راحتی بتوان آن را پذیرفت و آمریکا می‌خواهد داعش را از جایی که در حال سقوط است به افغانستان و پاکستان منتقل کند که باید در این زمینه هوشیار بود .
مفهوم دولت وحدت ملی در افغانستان این است که با طالبان کنار بیایند و با آنها وحدت کنند و این مسئلهای نیست که به راحتی بتوان آن را پذیرفت و آمریکا میخواهد داعش را از جایی که در حال سقوط است به افغانستان و پاکستان منتقل کند که باید در این زمینه هوشیار بود.

به گزارش روابط عمومی حزب مؤتلفه اسلامی، محمدحسن جعفری، دبیرکل حزب رفاه ملی افغانستان و حجت الاسلام شریفی از اعضای شورای مرکزی و محمدی رئیس دفتر سیاسی آن حزب با محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی و حمیدرضا ترقی رئیس مرکز امور بینالملل حزب مؤتلفه اسلامی دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار جعفری دبیرکل حزب رفاه ملی افغانستان گفت: حزب مؤتلفه اسلامی حزبی قوی با نیم قرن مبارزه و فعالیت سیاسی است و ما خواستار توسعه روابط بین دو حزب در مسائل سیاسی و منطقهای هستیم.

دبیرکل حزب رفاه ملی افغانستان بیان داشت: استکبار جهانی بهدنبال اسلام هراسی و ایران هراسی است و همه طرح و برنامه آنها این است که مسلمانان را به جان هم بیندازند.

وی افزود: آمریکاییها و استکبار جهانی گروههای افراطی و تکفیری مانند داعش را به وجود آوردهاند تا بتوانند به اختلافات میان مسلمانان دامن بزنند.

جعفری تصریح کرد: در حزب رفاه ملی افغانستان شیعه و سنی در کنار هم هستند و با یکدیگر در مقابل سیاستهای استکباری و استعماری دشمنان ایستادهاند.

وی بیان داشت: مشکل امروز منطقه مشکل تنها ایران یا افغانستان نیست؛ بلکه موضوع بر سر اسلام است که دشمنان میخواهند اسلام را از بین ببرند و ما خود را مامور به وظیفه میدانیم تا در جهت رسوایی سناریوهای دشمنان حرکت کنیم.

دبیرکل حزب رفاه ملی افغانستان تصریح کرد: استکبار جهانی میخواهد اسلام آمریکایی را پیش ببرد و ما باید مروج اسلام ناب محمدی که امام خمینی(ره) آن را زنده کردند، باشیم.وی ضمن انتقاد از سیاستهای آل سعود در عربستان و منطقه گفت: آل سعود با بهوجودآوردن تروریستهای تکفیری و طالبان و داعش میخواهند این تروریستها دامن آنها را نگیرند و به همین دلیل تروریست صادر میکنند؛ اما دود کارهای تکفیریها به چشم آل سعود خواهد رفت.

جعفری تأکید کرد: ما تکیهای جز ایران نداریم و حضرت آیتالله العظمی خامنهای نهتنها رهبر ایران، بلکه ولی امر مسلمین جهان و رهبر جهان اسلام هستند و بدیلی برای ایشان وجود ندارد.

محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی نیزدر این دیدار نیز ضمن تأکید بر روابط احزاب اسلامی بیان داشت: احزاب کشورهای اسلامی به خصوص احزاب خط مقاومت که در مقابل استکبار جهانی و آمریکا و اسرائیل هستند باید با هم ارتباط داشته و همکاری کنند.

وی افزود: امام خمینی (ره) نهضت انقلاب اسلامی را متعلق به خدا میدانستند و تنها متعلق به جغرافیای ایران نمیدانستند.

حبیبی تصریح کرد: مرحوم عسکر اولادی در جلسهای خدمت امام (ره) نقل میکردند که بنیانگذار انقلاب اسلامی فرمودند هدف نهضت انقلاب اسلامی اسلامیکردن ایران، اسلامیشدن کشورهای اسلامی و جهانیشدن اسلام است.

وی افزود: حزب مؤتلفه اسلامی در همین چارچوب همواره حرکت کرده و علت دوام آن قوت ایدئولوژیک این حزب است.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به سیاست این حزب در ارتباط با احزاب خارجی گفت: ما بهدنبال ائتلاف با همه احزاب اسلامی هستیم و در این موضوع اولویت برای ما احزابی هستند که در خط مقاومت قرار دارند.

وی افزود: به هیچ عنوان نباید اختلاف میان شیعه و سنی را دامن زد؛ اما ما اعتقاد داریم وهابیت و تکفیریها مسلمان نیستند و در حال حاضر شیعه و سنی وظیفه دارند در مقابل گروههای تکفیری با تمام قوا ایستادگی کنند.

حمیدرضا ترقی رئیس مرکز امور بینالملل حزب مؤتلفه اسلامی نیز در این دیدار ضمن خیر مقدم به دبیرکل و دیگر اعضای حزب رفاه ملی افغانستان با اشاره به مسائل منطقهای و مسائل افغانستان اظهار داشت: استعفای وزرای افغانستان و سفر جان کری به آن کشور نشان از همراهی دولت افغانستان و آمریکا دارد و هنوز پیمان امنیتی افغانستان و آمریکا مشخص نشده اما نشان میدهد آنها به دنبال میداندادن بیشتر به طالبان هستند و به نظر این نوع عملکرد در واقع زمینهساز حضور بیشتر داعش و طالبان در افغانستان خواهد بود که منجر به آسیبهای جدی در منطقه خواهد شد.

وی افزود: مفهوم دولت وحدت ملی در افغانستان این است که با طالبان کنار بیایند و با آنها وحدت کنند و این مسئلهای نیست که بهراحتی بتوان آن را پذیرفت و آمریکا میخواهد داعش را از جایی که در حال سقوط است به افغانستان و پاکستان منتقل کند که باید در این زمینه هوشیار بود .

ترقی بیان داشت: آمریکاییها و استکبار جهانی میخواهد افغانستان را همواره ضعیف نگه دارد تا به منافع خود دست یابد، به اعتقاد ما باید در افغانستان جلوی اهداف غربیها در منطقه را گرفت و وضعیت مردم افغانستان از این مشکلات بهبود یابد.

رئیس مرکز امور بینالملل حزب مؤتلفه اسلامی خاطر نشان کرد: شرایط افغانستان شرایط پیچیدهای است و مقام معظم رهبری توجه ویژهای به مسائل و مشکلات مردم افغانستان دارند و مردم ایران و افغانستان همواره در کنار هم بودهاند و مردم افغانستان مثل برادران و خواهران ایرانی هستند.

وی ضمن حمایت و تشکر از مخالفت حزب رفاه ملی با پیمان امنیتی افغانستان با آمریکا اظهار داشت: لازم است احزاب دو کشور در آینده تعاملات بیشتری داشته و اهداف مشترکی را در اتحادیه احزاب سیاسی آسیا و احزاب اسلامی جهان دنبال کنند.

https://shoma-weekly.ir/equ5MG