سیاسی

آمریکا با شعار مذاکره به دنبال تضعیف بیداری اسلامی است

آمریکا می‌خواهد با مذاکره با ما به انقلابیون منطقه نشان دهد که ایران اسلامی از مواضع خود عدول کرده است.
دبیرکل حزبموتلفه اسلامی گفت: تحلیل برخی اطرافیان رئیسجمهور با تحلیل مقام معظم رهبری کاملاً متفاوت است اما نظر رهبری فصلالخطاب است، فرض کنیم آنها اشتباه کردند، اینک باید به سرعت برگردند. 

محمدنبی حبیبی در حاشیه مراسم گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی که در ورامین برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به فرمایشات رهبری در مورد نفی مذاکره با آمریکا گفت: تحلیل گروه انحرافی که متأسفانه به رئیسجمهور نیز نزدیک شدند این است که الان زمان ارتباط با آمریکا است.

دبیرکل حزبموتلفه اسلامی تصریح کرد: در کل تحلیل برخی اطرافیان رئیسجمهور با تحلیل مقام معظم رهبری کاملاً متفاوت است مثلاً در مورد مسائل سوریه اینها نظری خلاف نظر نظام دارند اما نظر رهبری فصلالخطاب است، بنده معتقدم آمریکا تا به حال بلایی که سر انقلاب و نظام نیاورده نتوانسته بیاورد نه اینکه نخواسته، در حال حاضر مذاکره با ایران از این جهت برای آمریکاییها موضوعیت دارد که به کشورهای منطقه بگوید ایران که 34 سال با ما مخالفت کرد مجبور به مذاکره شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: برای آمریکاییها مهم نیست برای چه وارد مذاکره شوند، مسئله مهم برای آنها همین است که ما حاضر به مذاکره شویم، از طرفی چنگ و دندان نشان میدهند و تحریمها را تشدید میکنند و از طرف دیگر میگویند مذاکره کنیم.

حبیبی افزود: آمریکاییها همیشه نسبت به ما سوء نیت داشتند ولی با لطف خدا اقتدار امروز جمهوری اسلامی طوری است که آمریکاییها مجبور به پیشنهاد مذاکره هستند بهعنوان مثال در مسئله سوریه امروز آنها یک پله از ایران عقب هستند.

وی عنوان کرد: هر زمان اقتدار ما در ذهن آنها جا بیفتد دیگر فشارهای آنها کاسته میشود، ما باید روی موضع خود محکم بایستیم، امروز پیام انقلاب ما به دنیا رسیده است و آمریکا میخواهد با مذاکره با ما به انقلابیون منطقه نشان دهد که ایران اسلامی از مواضع خود عدول کرده است.

وی همچنین در گفتوگو با فارس اظهار داشت: ما معتقدیم در انتخابات ریاستجمهوری باید حداقل 4 موضوع مورد بحث و بررسی قرار گیرد؛ اول گفتمان انتخاباتی است، دوم اینکه نامزدهای ریاستجمهوری باید برنامههای خود را برای اداره کشور اعلام کنند، سوم تیم و گروهی است که رئیسجمهور را باید همراهی کنند و چهارم هم مصداق نامزد ریاستجمهوری است.

وی همچنین گفت: در ماههای اول بعد از انتخابات مجلس نهم اعلام کرده بودیم که حزبموتلفه اسلامی مستقل به میدان خواهد آمد علت اصلی این اعلام نیز این بود که ما به عنوان یک حزب نمیتوانستیم معطل دیگران بمانیم؛ چراکه تا آن زمان که ما موضوع مستقل آمدن موتلفه را مطرح کردیم، جنب و جوش ویژهای در فضای سیاسی کشور برای انتخابات در جریان اصولگرایی ملاحظه نمیکردیم و خودمان کار خودمان را شروع کردیم.

وی ادامه داد: اما با شرایط جدیدی که پیش آمد تصمیم گرفتیم که در چارچوب ائتلاف با تشکلهای وابسته جبهه پیروان خط امام (ره)و رهبری تصمیمگیری کنیم و تلاش کنیم که محوریت روحانیت در جریان اصولگرایی برای انتخابات ریاستجمهوری تحقق یابد و این محوریت به میدان آید.

دبیرکل حزبموتلفه اسلامی تأکید کرد: به دنبال آن هستیم که نهایتاً با محوریت روحانیت به یک ائتلاف بزرگ در جریان اصولگرایی دست پیدا کنیم که نتیجه آن آمدن یک اصولگرا از طرف این ائتلاف به میدان نامزدی باشد و یا حداقل اینکه تعداد نامزدهای اصولگرا کاهش پیدا کند، چراکه اعتقاد ما بر این است که تعدد نامزدها در انتخابات ریاستجمهوری از طرف جریان اصولگرا یک نتیجه منفی خواهد داشت و آن شکستن رأی به ضرر اصولگرایان و به نفع رقیبان این جریان خواهد بود.

حبیبی در بخش دیگری از این گفتوگو با اشاره به قطب بندیهای سیاسی در کشور گفت: برخی از تفکرات و جریانهای سیاسی یا باندهای سیاسی مایلند که با یک تبلیغات وسیع به مردم اینگونه وانمود کنند که خودشان قطب حق هستند و تمام رقبا و مخالف آنها قطب باطل هستند.

وی ادامه داد: در یک زمانی در همین کشور یک قطببندی صورت گرفت که عدهای تبعیت از آقای هاشمی رفسنجانی را یک تبعیت تقریباً بیچون و چرا میخواستند و یک عده نیز تبعیت از آقای احمدینژاد را؛ از اینرو یک دو قطبی ایجاد کردند و عدهای از طرفداران هاشمی جز ریشه کن کردن تفکرات مربوط به احمدینژاد را بر نمیتابیدند و عدهای هم از طرفداران احمدینژاد جز بر انداختن تفکرات آقای هاشمی را قبول نمیکردند.

این دو قطب هر دو متوقع بودند که بقیه تکلیفشان را با این دو قطب روشن کنند، یعنی یا تبعیت از آقای هاشمی یا تبعیت از آقای احمدینژاد؛ در حالی که معتقدیم اصلاً این توقع را در فضای سیاسی کشور به رسمیت نشناسیم که عدهای در کشور قطب درست کنند و بعد توقع داشته باشند که دیگران هم تابع قطب آنها باشند هم مخالف صددرصد قطب مخالفشان باشند.

وی تصریح کرد: اگر بحث تبعیت در کشور مطرح باشد که مطرح هم است ما معتقدیم همگی ما به عنوان ملت ایران و اصولاً ملت مسلمان فقط از اوامر ولی فقیه باید تبعیت کنیم؛ حزبموتلفه اسلامی نیز در آن زمان نظرش را به رهبری اعلام کرد که ما تابع آقای احمدینژاد و آقای هاشمی نیستیم بلکه معتقدیم هردوی اینها را برای انقلاب باید حفظ کنیم نقاط منفی آنها را بگوییم و نقاط مثبت آن را تأیید کنیم اما جایی که بحث تبعیت پیش میآید وظیفه شرعی ما تبعیت از امر ولی فقیه است.

 

https://shoma-weekly.ir/B7cENE