سیاسی

آمریکایی‌ها بلوف دیپلماتیک می‌زنند

محمدکاظم انبارلویی رئیس مرکز سیاسی حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با خبرگزاری فارس، در واکنش به سخنان یک مقام ارشد آمریکایی در مذاکرات هسته‌ای که گفته بود «قدرت‌های غربی ممکن است در ماه جاری مذاکرات هسته‌ای را قطع کنند، مگر اینکه ایران از مواضع خود عقب‌نشینی کند و به فکر سازش باشد»، اظهار داشت: این یک بلوف از طرف آمریکایی‌ها است. هیئتی که غربی‌ها برای مذاکرات چیده‌اند تقریبا تمام نمایندگان حاکمیت آمریکا در آن عضو هستند پس آن‌ها به هیچ وجه میز مذاکرات را ترک نخواهند کرد.
محمدکاظم انبارلویی رئیس مرکز سیاسی حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با خبرگزاری فارس، در واکنش به سخنان یک مقام ارشد آمریکایی در مذاکرات هستهای که گفته بود «قدرتهای غربی ممکن است در ماه جاری مذاکرات هستهای را قطع کنند، مگر اینکه ایران از مواضع خود عقبنشینی کند و به فکر سازش باشد»، اظهار داشت: این یک بلوف از طرف آمریکاییها است. هیئتی که غربیها برای مذاکرات چیدهاند تقریبا تمام نمایندگان حاکمیت آمریکا در آن عضو هستند پس آنها به هیچ وجه میز مذاکرات را ترک نخواهند کرد.

وی افزود: برای نمایندگان جمهوری اسلامی در گفتگوهای هستهای این یک تهدید است تا از مواضع خود کوتاه بیایند. آنها فکر میکنند اگر تهدید کنند که مذاکرات را ترک میکنند، ایران تسلیم خواستههای آنها خواهد شد.

رئیس مرکز سیاسی حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: ایران در گفتگوها به تعهدات خودش عمل کرده در حالیکه طرف غربی به هیچکدام از تعهدات خودش عمل نکرده. دست آنها خالی است، لذا به دروغگویی و فضاسازی روی آوردند.

انبارلویی اضافه کرد: تیم دیپلماتیک ما در وین این هوشمندی را دارد که فریب این شانتاژها را نخورد و با بصیرت مذاکرات را پیش ببرد. ما دیدیم در ۱۰ سال گذشته غربیها هیچوقت میز مذاکرات را ترک نکردند و ما هم ترک نکردیم. پس این یک اصل همیشه ثابت بوده که گفتگوها تحت هیچ شرایطی تعطیل نمیشود. این یک بلوف دیپلماتیک است که ما نباید به آن اعتنا کنیم. خطوط قرمز نظام و مطالبات مردم و رهبری درخصوص مذاکرات هستهای مشخص است. تیم ما باید دقیقا بر اساس این خطوط حرکت کند و تاکنون هم نشان دادند که به مردم و نظام وفادارند. لذا دغدغهای در این مورد نداریم.

وی تصریح کرد: چشمان ۷۶ میلیون نفر از مردم به این مذاکرات است و هیچکس نمیتواند خلاف خواست مردم عمل کند.

https://shoma-weekly.ir/NGiP0d