سیاسی

آمار صحیح اساس توسعه کشور است

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: آمار صحیح اساس توسعه کشور است. هم دولت هم مجلس هم وزارتخانه ها وقتی میخواهند برای کشور تصمیم گیری کنند باید جمعیت کشور را بدانند. امکانات کشور را بدانند. مردم استقبال کنند اطلاعات لازم را در اختیار آنها قرار دهند. و به آنها اعتماد کنند.
حجت الاسلام والمسلمین خرسند امام جمعه کازرون در خطبه های نمازجمعه شهر کازرون با اشاره به فرا رسیدن ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) خواستار توجه عموم مسئولان و مردم به برگزاری عزاداری حضرت به نحو احسن شد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی همچنین خواستار رعایت شئون اسلامی و ممانعت از پاره‌ای انحرافات و آسیب‌های خارج از شأن این ایام شد. وگفتند جلوی مداح هایی که بخواهند سبک جدیدی در شهرستان کازرون بنا بگذارند را خواهم گرفت.

امام جمعه کازرون با اشاره به هفته نیروی انتظامی،اظهار داشت: وظیفه نیروی انتظامی تامین امنیت اجتماعی است. و معنای امنیت اجتماعی این است که مردم در محیط کار و زندگی خود احساس خوف،ترس و ناامنی نکنند.

وی با اشاره اهمیت امنیت ایران اسلامی در منطقه افزود: نیروی انتظامی مدافع ارزش های اسلامی و انقلابی است. و این ارزش ها باید هم در خود نیروی انتظامی ساری و جای باشد و هم در جامعه،البته در مورد ناامنی مقام معظم رهبری میفرمایند به ریشه های ناامنی توجه کرد. و این فقط وظیفه نیروی انتظامی نیست. و همه باید سهیم باشند.

امام جمعه کازرون با بیان این نکته سلامت نیروی انتظامی بسیار مهم هست افزود: اگر سلامت در نیروی انتظامی باشد. هم باعث جلب حمایت مردم می شود. و هم جلب رحمت الهی؛ لذا خود نیروی انتظامی باید با مفاسد داخلی خود با جدیت برخورد کند. و دولت و مجلس هم باید مشکلات نیروی انتظامی را برطرف کنند.

وی در ادامه افزود: نیروی انتظامی زحمات زیادی هم می کشند و شهدای فراوانی هم تقدیم انقلاب نموده اند. که به روح پاکشان درود می فرستیم. اما تا رسیدن به نقطه مطلوب هنوز فاصله داریم.

محمد خرسند بیان داشت: مردم باید در برخی مسائل مانند سرقت موتور سیکلت با نیروی انتظامی همکاری کنند و موتور سیکلت خود را در خیابان ها رها نکنند. نیروی انتظامی به خوبی با قاچاق مبارزه کند. و در مساله جمع آوری سلاح های غیر مجاز تلاش بیشتری انجام دهد و جلوی خرافت را بگیرد. که مثلا کسی بخواهد در عروسی خود از اسلحه استفاده کند و موجب مشکلاتی مانند قتل شود که در هفته قبل در یک بخشی از شهرستان هم انجام گرفت.

خطیب نماز کازرون در فراز دیگری از خطبه‌ها اظهار داشت: آمار صحیح اساس توسعه کشور است. هم دولت هم مجلس هم وزارتخانه ها وقتی میخواهند برای کشور تصمیم گیری کنند باید جمعیت کشور را بدانند. امکانات کشور را بدانند. مردم استقبال کنند اطلاعات لازم را در اختیار آنها قرار دهند. و به آنها اعتماد کنند.

وی با تاکید بر اینکه نکته ای که همیشه مورد تایید امام و مقام معظم هبری بوده،دوقطبی نکردن جامعه است ابراز داشت: دشمن برنامه دارد بخصوص در آستانه انتخابات که کشور را دوقطبی بکند. و برای مقابله با این برنامه همه باید هر کاری لازم هست. انجام بدهند. و لذا در همین راستا مقام معظم رهبری توصیه کردند به رئیس جمهور سابق که حضور شما در صحنه انتخابات مصلحت نیست. و ایشان هم تمکین کردند. اما بعضی ها مانند رسانه های غرب مساله را جور دیگری تفسیر کردند که غلط است. و همه باید برای جلوگیری از دو قطبی شدن جامعه به میدان بیایند و از اختلافات دوری کنند.

حجت الاسلام خرسند در ادامه افزود سه نکته مهم در سخنان مقام معظم رهبری در درس خارج ایشان وجود داشت: اینکه فضای کشور دوقطبی نشود. و اینکه نیروهای مومن مراقب سوء استفاده دشمن باشند. و سوم اینکه رهبری تحت تاثیر زید و عمرو و بکر نیست. و آن چیزی که مصلحت نظام هست بیان می کند. و این از برکات نظام مقدس اسلامی است. که چنین رهبری این حکومت را رهبری می کند.

امام جمعه کازرون در آخرین بحث خود با بیان این نکته که بحث انتقال تیپ تکاور امام سجاد(ع) کازرون موجب ناراحتی،مردم ،انقلابی ها، بسیجی ها و بنده حقیر شده است ابراز داشت: استقرار تیپ تکاور امام سجاد(ع) کازرون به فرمان فرماندهی فرمانده کل قوا مقام معظم رهبری بوده است. و باید به قوت خودش باقی بماند. و بنده هم قصد دخالت در یگان های نظامی را ندارم. آن چیزی که برای ما مهم است استقرار این یگان در شهرستان است. که پشتوانش هم امر مقام معظم رهبری است. و بنده هم با مسئولین ردبالای آن صحبت کرده ام و منتظر هستیم ما را قانع کنند. و بیایند و این مساله را توضیح بدهند. چون برای ما این انتقال سئوال برانگیز هست.

https://shoma-weekly.ir/N3oTsc