سیاسی

آل سعود می خواهد راه نیمه تمام صدام را کامل کند

عربستان برای اجرای طرحی آمریکایی‌ها به اسم حلال شیعی حمایت از گروه‌های تروریستی نقش مهمی را بر عهده دارد و اخیراً با همکاری منافقین می‌خواهند راه نیمه‌تمام صدام را تمام کنند.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: وزارت امور خارجه از طریق سازمان کنفرانس اسلامی می‌توانست این حادثه را در گستره بین‌المللی مطرح کند و پیگیری نماید اما ظاهراً مشغولیت‌های دولت در برجام اجازه نمی‌دهد آن‌ها برای احقاق حقوق مردم گام بردارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کاظم انبارلویی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با پرستوها، اظهار داشت: واکنش‌های دیرهنگام و ضعیف وزارت امور خارجه در حادثه سقوط جرثقیل در مسجدالحرام و سپس حادثه منا عامل بی‌توجهی عربستانی‌ها در پرداخت غرامت حجاج ایرانی شده است.

وی افزود: وزارت امور خارجه و سازمان حج و زیارت هم کوتاهی کرده‌اند، به‌طوری‌که امروز پس از گذشت یک سال از آن حادثه وحشتناک کاری انجام‌نشده است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی افزود: وزارت امور خارجه از طریق سازمان کنفرانس اسلامی می‌توانست این حادثه را در گستره بین‌المللی مطرح کند و پیگیری نماید اما ظاهراً مشغولیت‌های دولت در برجام اجازه نمی‌دهد آن‌ها برای احقاق حقوق مردم گام بردارند.

وی با اشاره به ریشه خصومت آل سعود علیه ایران، تصریح کرد: ما در جنگ ۳۳ روزه و ۵۵ روزه از طریق حزب‌الله و حماس ضربه سیاسی به رژیم صهیونیستی زده‌ایم که به جنگ‌های نیابتی معروف شد که پس‌ازآن آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها هم به فکر راه‌اندازی جنگ‌های نیابتی از گروه‌های تروریستی و داعش افتادند.

انبارلویی عنوان داشت: عربستان برای اجرای طرحی آمریکایی‌ها به اسم حلال شیعی حمایت از گروه‌های تروریستی نقش مهمی را بر عهده دارد و اخیراً با همکاری منافقین می‌خواهند راه نیمه‌تمام صدام را تمام کنند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: اکنون همانند گذشته منافقین نقش ستون پنجم را برای آل سعود و در همراهی با دشمن قسم‌خورده اسلام و ایران دنبال می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: موضوع حادثه منا می‌توانست از سوی دولت به‌عنوان حقوق بشر مطرح کنند که از تعلل و بی‌کفایتی آل سعود حادثه منا رخ‌داده است.

انبارلویی در انتها بیان داشت: ایران به‌عنوان یکی نتایج درخشان مقاومتی اسلامی در منطقه و جهان نشان داده است، دولت با دیپلماسی لبخند نمی‌تواند کاهش خصومت را تضمین کند بلکه در مقام عمل باید اثبات کرد.

https://shoma-weekly.ir/7IHsSR