سیاسی

آغاز همایش های استانی امر به معروف و نهی از منکر حزب مؤتلفه اسلامی

در آستانه هفته احیاء امر به معروف و نهی از منکر، همایش های استانی امر به معروف و نهی از منکر حزب مؤتلفه اسلامی از همدان آغاز شد.
در آستانه هفته احیاء امر به معروف و نهی از منکر، همایش های استانی امر به معروف و نهی از منکر حزب مؤتلفه اسلامی از همدان آغاز شد.
درابتدای  این مراسم که با حضور مسوولین امر به معروف دفاتر شهرستان های استان و تعدادی از اعضای حزب برگزار شد، دبیر حزب موتلفه اسلامی استان همدان ضمن خیر مقدم به میهمانان با اشاره به آیات و روایات به ذکر اهمیت امر به معروف و نهی از منکر پرداخت و خطاب به اعضای گروه های امر به معروف گفت: شما افسران جنگ نرم در عرصه های اجتماع هستید و باید برای توسعه امر به معروف و نهی از منکر تلاش کنید.
معاون امر به معروف و نهی از منکر مرکز سیاسی حزب مؤتلفه اسلامی سخنران بعدی این همایش بود.
تیموری با اشاره به شعار همایش گفت: شعار این همایش، « امر به معروف و نهی از منکر، رهگشای جامعه نمونه اسلامی » است و این همایش در 9 استان دیگر نیز برگزار می گردد. وی با تأکید بر پرهیز از خشونت در امر به معروف و نهی از منکر گفت: ما قصد درگیری و برخورد نداریم. وظیفه ما این است که با برخورد خوب تذکر بدهیم و عبور کنیم.
تیموری هم چنین خواستار توجه مسوولین به این دو فریضه شد و گفت: اجرای اصل هشتم قانون اساسی، طرح عفاف و حجاب، حمایت از آمرین و ناهیان و برخورد قاطع با منکرات از جمله مطالبات مردم مؤمن و انقلابی کشور است.  
وی در پایان سخنان خود به عملکرد معاونت امر به معروف حزب در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: فعالیت در سطح 28 استان، تشکیل کمیته کاربردی و گارگروه های تخصصی، تشکیل بیش از 70 گروه در شهرهای مختلف، تعامل با ارگان ها و نهادها، پیگیری گزارش های مردمی و اجرای طرح سینمایی از جمله فعالیت­ های این معاونت در حوزه امر به معروف و نهی از منکر می باشد.
در ادامه برنامه ها، شرکت کنندگان در این همایش با نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان دیدار کردند. حجت الاسلام والمسلمین محمدی در این دیدار ضمن تشکر از حضور میهمانان و اقدام حزب مؤتلفه در برگزاری این همایش گفت: مجلس طرح تأسیس وزارتخانه امر به معروف و نهی از منکر را پیگیری و اقدام کند. رییس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکراستان همدان گفت: برای این کشور ننگ است که وزارت ورزش داشته باشد، اما وزارت امر به معروف و نهی از منکر نداشته باشد. امر به معروف و نهی از منکر خیزش حکومتی می خواهد. نیاز به مدرسه عالی است تا استاد تربیت کند. امام جمعه همدان با انتقاد از عملکرد ضعیف صدا و سیما در تبلیغ معروف ها گفت: صدا و سیما برخی منکرات را در برنامه های خود تبلیغ می کند، اما درباره معروف ها تبلیغ مناسبی ندارد. درصورتی که باید در این زمینه برنامه های مناسب تولید کند. وی در پایان خواستار پرهیز از برخی تندروی ها در این عرصه شد و افزود: باید مسائل را به صورت ریشه ای حل کرد و آرمان ها با واقعیات هماهنگی داشته باشد.
شرکت کنندگان در همایش هم چنین با آقای کریمی معاون سیاسی استاندار دیدار کردند.  وی در این دیدار گفت: یکی از نقائص اجرای این دو فریضه، عدم وجود وحدت رویه است که موجب جزیره ای عمل کردن گروه ها و افراد مختلف شده است. معاون سیاسی استاندار همدان با اشاره به فعالیت خوب حزب مؤتلفه در این زمینه گفت: معتقدم احزاب باید در این حوزه وارد شوند و به دولت کمک کنند. کریمی در ادامه به بیان فعالیت های استانداری همدان در این زمینه پرداخت و اضافه کرد: در استان همدان 9 گروه تشکیل شده که در موضوع نماز و امر به معروف کار کرده اند و عملکرد دستگاه های مختلف استان را در حوزه ی امور دینی مورد بررسی قرار داده اند.
گفتنی است در این همایش کارگاه های آموزشی «معروف شناسی، منکر شناسی و معیار شناسی» توسط حجت الاسلام فاضلیان امام جمعه موقت ملایر، « آگاهی بخشی جنگ نرم» توسط قاسمی کارشناس مسائل سیاسی و « نحوه  فعالیت و ارتباط تشکیلاتی » توسط بومیان دبیر شورای راهبردی امر به معروف حزب برگزار شد.

https://shoma-weekly.ir/PaepCH