سیاسی

آزادی قدس مسئله اول جهان اسلام است

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به فرا رسیدن روز جهانی قدس گفت: آزادی قدس مسئله اول جهان اسلام است.
وظیفه داعش تأمین امنیت صهیونیستها

به گزارش روابط عمومی حزب مؤتلفه اسلامی محمد نبی حبیبی در پایان نشست دبیران این حزب، افزود: غرب به ویژه آمریکا با پدیده داعش و طالبان میخواهد آزادی قدس را از دستور کار مسلمانان جهان خارج کند و رژیم صهیونیستی را در حاشیه امن قرار دهد. اما جنایات رژیم صهیونیستی و اشغال سرزمین فلسطین و بهخصوص قدس شریف هرگز از یاد مسلمانان نمیرود.

وی با اشاره به فرا رسیدن روز جهانی قدس خاطر نشان کرد: مردم جهان در روز قدس یک بار دیگر به خیابانها خواهند آمد و جنایت رژیم صهیونیستی و حمایت آمریکاییها از این جنایات را محکوم خواهند کرد. حزب مؤتلفه اسلامی همپای ملت ایران روز قدس شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سرخواهد داد.

وظیفه اتحادیه عرب در سوریه و یمن

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به تغییر موضع اتحادیه عرب در مورد تحولات سوریه ابراز داشت: اتحادیه عرب باید به برادرکشی در جهان عرب پایان دهد. این ننگ باید از دامن اعراب زدوده شود که قدمی برای مبارزه با اسرائیل غاصب برنمیدارند، اما جنگ در داخل امت عربی و برادرکشی را برمیتابند!

حبیبی با اشاره به اخلال عربستان در مذاکرات ژنو برای بی نتیجه کردن مذاکرات در مورد یمن، افزود: ریاض در ماههای حرام به کشور عربی یمن حمله کرد و هنوز با بمبارانهای وحشیانه زنان و کودکان و مردم بی دفاع را قتل عام میکند. اوضاع انسانی بنا به گزارشهای بینالمللی و سازمان ملل فاجعهبار است.

نیرنگ آمریکا در پرداخت غرامت

وی با اشاره به هفته حقوق بشر آمریکایی یادآور شد: آمریکا در جهان و به ویژه در ایران دست خود را به خون بیگناهان و کشتار مردم آلوده کرده است. از 6 تیر تا 12 تیر بزرگترین جنایات را در ایران مرتکب شدند. از جمله این جنایات ساقط کردن هواپیمای مسافربری ایران بود.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی خاطر نشان کرد: آمریکا برای خسارت به ایران بابت جنایت سقوط پرواز مسافربری شماره 655 تنها 61 میلیون و 800 هزار دلار خسارت داد. در حالی که بابت سقوط هواپیمای آمریکایی در لاکربی از لیبی بیش از 3 میلیارد دلار خسارت دریافت کرد.

حبیبی افزود: البته حقوقدانهای ایرانی طرف گفتگو با آمریکا که با پس گرفتن شکایت خود در لاهه تن به این موضوع دادند، باید پاسخگو باشند.

شبهای بزرگ سرنوشت ساز

وی با اشاره به لیالی قدر و ایام سوگواری شهادت امام علی(ع) گفت: شبهای بزرگی را در پیش داریم بایدبرای پیروزی اسلام و سرفرازی امت محمدی(ص) در جهان و حل مشکلات مسلمانان دعا کنیم. از خداوند بخواهیم شّر دشمنان اسلام و قرآن را از بلاد اسلامی ریشهکن و به خودشان برگرداند.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گفتگوهای هستهای در وین، تصریح کرد: ظاهراً گفتگوها به ساعات پایانی خود نزدیک میشود. باید مراقب ترفندهای آمریکا در ساعات پایان مذاکرات بود.

تهدید تو خالی اوباما

حبیبی با اشاره به ژست اوباما در مورد ترک مذاکرات هستهای افزود: ترک مذاکره از سوی آمریکاییها یک ژست تبلیغاتی و یک تهدید توخالی است. اگر آنها دست به این کار بزنند خود را رسوا کردهاند چون در برابر افکار عمومی جهان اعتراف خواهند کرد که در بسیاری از ادعاها صادق نیستند.

وی خاطر نشان کرد: تیم مذاکره کننده هستهای مذاکرات را در چارچوبهای تعیین شده از سوی مجلس پیش خواهد برد و گریزی از این نتیجه نیست مگر اینکه آمریکاییها بخواهند مذاکرات را متوقف کنند که آنها در این معرکه مقصر شناخته خواهند شد.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به امضای میلیونها ایرانی پای گزاره برگ ملی، آن را ستود و افزود: موضع ملت ایران در این باره شفاف است.

مسیر مطلوب وحدت

حبیبی در پاسخ به سوالی در مورد چگونگی شتاب روند همگرایی اصولگرایان گفت: مباحث نظری وعملی در گفتگوهای فشرده بین گروهها و احزاب اصولگرا خوب پیش میرود. هفته گذشته جبهه پیروان خط امام و رهبری نیز تصمیمات خوبی برای تسریع در موضوع همگرایی بیشتر اصولگرایان اتخاذ نمود که فوقالعاده امیدوار کننده بود وانشاءالله اثر خود را روی حرکت همگرایی اصولگرایان خواهد گذاشت.

دانشکده تقویت تروریستها

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی همچنین در گفـتگو با خبرگزاری فارس، با اشاره به پیشنهاد مقام معظم رهبری به نامگذاری این ایام به عنوان هفته حقوق بشر آمریکایی اظهار داشت: ما از اول انقلاب با ادعاهای حقوق بشر دروغین کشورهای غربی مواجه بودیم و آنها در موارد متعددی از پایهگذاران تروریسم و ضایعکننده حقوق بشر در کل دنیا هستند.

حبیبی با اشاره به تناقض آمریکایی و دفاع از حقوق بشر در عین نقض کردن آن ادامه داد: در آمریکا از دهها سال قبل به واسطه وزارت دفاع دانشکدهای مخصوص تقویت تروریستها تأسیس شده بود که هزاران تروریست را برای ناامن کردن موقعیت انقلابیون در سراسر دنیا تربیت کرد.

اگر دوستان آمریکا بمباران می شدند...

حبیبی همچنین با تاکید بر اینکه آمریکا به هیچ وجه قابل اعتماد نیست، خاطر نشان کرد: آمریکا از طرفی مدعی طرفداری از حقوق بشر است و از طرفی پس از سه ماه تجاوز عربستان به مردم یمن نه تنها اقدام سعودی ها را محکوم نکرده بلکه پشتیبانی هم میکند؛ بنابراین دولتمردان آمریکا به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند.

دبیرکل حزب مؤتلفه گفت: اگر همین بمباران و اقدام تجاوزکارانه را یک کشوری که با آمریکا سرسازگاری نداشت انجام داده بود، آمریکایی ها کار را به شورای امنیت سازمان ملل میکشاندند و محکومیت متجاوز را میگرفتند.

آمریکا تا مجبور نشود، توافق نمیکند

وی با بیان اینکه آمریکاییها تنها اگر خود را مجبور به توافق ببینند توافق هستهای را امضا خواهند کرد، گفت: آمریکا در صورتی که مجبور به توافق نباشد مانند بسیاری از اقدامات دیگری که انجام داده است فقط حرفهای خود را ملاک حق قرار میدهد.

حبیبی مسئله هستهای را موضوعی فراجناحی و فراحزبی دانست و تصریح کرد: اگر کسی بخواهد اصل موضوع هستهای را دو قطبی و جناحی کند به کشور لطمه وارد خواهد کرد.

اداره کشور بدون توافق هم ممکن است

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با برشمردن وظایف احزاب در قبال مسئله هستهای گفت: وظیفه احزاب در مذاکرات هستهای پشتیبانی کامل از مذاکرهکنندگان و توجه به منافع ملی است.وی با تاکید بر اینکه مسئله اقتصاد مقاومتی همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده است؛ آن را موضوعی در سطح ملی دانست و تصریح کرد: اگر تمام احزاب ظرفیت خود را برای تحقق این مسئله ملی بهکار گیرند و مردم، دولت و مجلس نیز همکاری کنند، میتوان کشور را در صورت شکست مذاکرات و عدم حصول توافق هستهای نیز به خوبی اداره کرد.


https://shoma-weekly.ir/IJQXag