بین الملل

آذربایجان بهشت جاسوسهای موساد

منابع اسرائیلی روز یکشنبه اعلام کردند، موساد اسرائیل جنگ اطلاعاتی و امنیتی تمام عیاری را با ایرانیها در خاک آذربایجان آغاز کرده و این سازمان بزرگترین نهاد اطلاعاتی خود علیه ایران را در این کشور راهاندازی کرده است


منابع اسرائیلی روز یکشنبه اعلام کردند، موساد اسرائیل جنگ اطلاعاتی و امنیتی تمام عیاری را با ایرانیها در خاک آذربایجان آغاز کرده و این سازمان بزرگترین نهاد اطلاعاتی خود علیه ایران را در این کشور راهاندازی کرده است. به گزارش روزنامه القدس العربی، چاپ لندن، چندی پیش روزنامه تایمز لندن مصاحبه ویژهای با برخی چهرههای اسرائیلی که خود را به عنوان مزدور موساد اسرائیل در کشور آذربایجان معرفی کردند، انجام داد که به روشنی نشان میدهد که سازمان امنیت رژیم صهیونیستی یک مبارزه اطلاعاتی تمام عیاری را در آذربایجان علیه ایران آغاز کرده است.
در عین حال روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارونوت نیز در گزارش مفصلی در این زمینه نوشت، دولت آذربایجان خاک این کشور را در اختیار نیروهای نظامی و امنیتی اسرائیل قرار داده و دهها اسرائیلی در فضایی آرام و مطمئن که دولت آذربایجان برای آنها تامین کرده است علیه جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکنند. آذربایجان به دلیل مسافت بسیار کوتاهی که با ایران دارد مکان بسیار مناسبی برای عوامل موساد برای انجام عملیات جاسوسی علیه ایران محسوب میشود.
شمعون در گفتوگو با روزنامه تایمز همچنین میگوید که مقر او در باکو است و با خبرنگار این روزنامه از جنب سفارت اسرائیل در آذربایجان صحبت میکند. وی همچنین اظهار میدارد، این جا نقطه صفر در عملیات امنیتی است، فضا برای فعالیت ما کاملا مهیا است.
این مزدور اسرائیلی همچنین میگوید: «ما از حضورمان در اینجا نتایج کاملا قابل قبول و ملموسی به دست آوردهایم. ما از سال گذشته میلادی فعالیت خود را در آذربایجان افزایش دادهایم و بر تعداد عوامل خود در این جا افزودهایم. این جا یک مکان امنیتی مهم برای ما است چرا  که به دستگاه امنیتی ایران و سازمانهای اطلاعات آن نزدیک هستیم و می توانیم علیه ایران فعالیتهای امنیتی داشته باشیم.»
شمعون همچنین میگوید: «آذربایجان کشور بسیار خوبی است. دولت این کشور خود زمینههای چگونگی عبور غیر مجاز از مرزها به ایران را برایمان فراهم میکند. در اینجا دهها جاسوس و مزدور موساد هستند که با آزادی کامل فعالیت میکنند.»
در عین حال تایمز اظهارات یکی از مسئولان سابق در وزارت دفاع آذربایجان موسوم به ارستو اورویلو را نیز منتشر میکند که مدعی میشود: دهها نفر از عوامل امنیتی و اطلاعاتی ایران نیز در آذربایجان فعالیت موثر و دقیقی دارند در حالی که شمار مزدوران موساد در کشور ما کم است. این نشان میدهد که دستگاه امنیتی ایران تا چه اندازه با کفایت است.


https://shoma-weekly.ir/93fV1f