بین الملل

آخرین اخبار از انتخابات آمریکا پیشتازی جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان و دموکرات‌ها در سنا المیادین:جزئیات حمله هوایی به نقاط مرزی سوریه رژیم صهیونیستی عامل حمله است استعفاهای زنجیره‌ای بین مقامات ارشد صهیونیستی پس از نتایج انتخابات پارلمانی یک مقام نظامی آمریکا: به‌زودی با درگیری طولانی با چین روبه‌رو هستیم؛ بحران اوکراین مقدمه است ترامپ: خبر بسیار مهمی را به‌زودی اعلام می‌کنم احضار سفیر نروژ به وزارت خارجه کشورمان بلومبرگ مدعی شد: دستور محرمانه دولت آمریکا به برخی بانکها برای همکاری با روسیه

آخرین اخبار از انتخابات آمریکا

پیشتازی جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان و دموکرات‌ها در سنا

تازه‌ترین نتایج انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا نشان می‌دهد جمهوری‌خواهان در کسب صندلی‌های مجلس نمایندگان پیشتاز هستند، اما در سنا تا این لحظه دموکرات‌ها بیشترین صندلی را به دست آورده‌اند

به گزارش خبرگزاری مهر، شمارش آرای انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا در ایالت‌های مختلف این کشور همچنان ادامه دارد، اما تازه‌ترین نتایج نشان می‌دهد جمهوری‌خواهان در کسب صندلی‌های مجلس نمایندگان پیشتاز هستند، اما در سنا رقابت‌ها همچنان نزدیک است.

نتایج لحظه به لحظه انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا بر اساس نتایج اعلام‌شده دو شبکه سی‌ان‌انِ دموکرات‌ها و فاکس‌نیوزِ جمهوری خواهان در ادامه می‌آید:

ترکیب کنگره بر اساس نتایج سی‌ان‌ان

۸:۴۰ وب‌سایت شبکه سی‌ان‌ان لحظه به لحظه نتایج انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا را منتشر می‌کند که تا این لحظه (ساعت ۸:۴۰ به وقت تهران) جمهوری‌خواهان ۱۸۶ صندلی از مجلس نمایندگان و ۴۶ صندلی از سنا کسب کرده‌اند و در مقابل دموکرات‌ها ۱۶۱ صندلی در مجلس نمایندگان و ۴۶ صندلی در سنا.

برای کسب اکثریت مجلس نمایندگان، حزب پیروز باید ۲۱۸ صندلی از ۴۳۵ صندلی را کسب کند و در سنا نیز حزبی که ۵۱ صندلی از ۱۰۰ صندلی کسب کند، کنترل مجلس سنا را به دست خواهد گرفت.

۱۰:۰۰ شبکه سی‌ان‌ان در تازه‌ترین به‌روزرسانی نتایج با انتشار اینفوگرافی زیر اعلام کرد شمارش آرا تا این لحظه (ساعت ۱۰ به وقت تهران) جمهوری‌خواهان ۱۹۲ صندلی از مجلس نمایندگان و ۴۶ صندلی از سنا کسب کرده‌اند و در مقابل دموکرات‌ها ۱۶۷ صندلی در مجلس نمایندگان و ۴۷ صندلی در سنا.

۱۰:۲۵ تا این لحظه جمهوری‌خواهان ۱۹۳ صندلی از مجلس نمایندگان و ۴۷ صندلی از سنا کسب کرده‌اند و در مقابل دموکرات‌ها ۱۷۰ صندلی در مجلس نمایندگان و ۴۸ صندلی در سنا.

۱۱:۲۵ حزب جمهوری‌خواه با کسب ۱۹۵ صندلی همچنان در مجلس نمایندگان پیشتاز است، اما در سنا تا این لحظه تعداد صندلی‌ها بین دو حزب تقسیم شده و هر کدام ۴۸ صندلی کسب کردند.

ترکیب کنگره بر اساس نتایج فاکس‌نیوز

۱۰:۰۰ بر اساس نتایجی که شبکه فاکس‌نیوز تا این لحظه (ساعت ۱۰ به وقت تهران) منتشر کرده، جمهوری‌خواهان تاکنون ۱۸۹ صندلی مجلس نمایندگان و ۴۷ صندلی از سنا کسب کرده‌اند و دموکرات‌ها نیز ۱۵۴ صندلی از مجلس نمایندگان و ۴۸ صندلی از سنا کسب کرده‌اند.


۱۰:۲۵ براساس تازه‌ترین اینفوگرافی که شبکه فاکس‌نیوز از نتایج انتخابات کنگره منتشر کرده تا این لحظه جمهوری‌خواهان با کسب ۱۹۱ صندلی همچنان پیشتاز هستند و در سنا نیز هر کدام از احزاب تاکنون ۴۸ صندلی کسب کرده‌اند. دموکرات‌ها نیز تا این لحظه در مجلس نمایندگان ۱۶۰ صندلی کسب کرده‌اند.

۱۱:۲۵ در سنا هر کدام از احزاب تا این لحظه ۴۸ صندلی کسب کردند، اما در مجلس نمایندگان تاکنون جمهوری‌خواهان ۱۹۸ صندلی و دموکرات‌ها ۱۶۷ صندلی کسب کردند.

رای‌دهندگان آمریکا نمی‌خواهند بایدن در انتخابات ۲۰۲۴ شرکت کند

نتایج نظرسنجی‌ها در شعب اخذ رأی نشان می‌دهد بیش از دو-سوم رأی‌دهندگان انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا نمی‌خواهند جو بایدن، رئیس‌جمهور این کشور در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ نامزد شود.

بر اساس گزارش سی‌ان‌ان، بیش از ۷ نفر از ۱۰ نفر از رای‌دهندگان مستقل و نزدیک به ۹ نفر از ۱۰ نفر رای‌دهندگان جمهوری‌خواه اعلام کرده‌اند نمی‌خواهند جو بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده شرکت کند. کمتر از ۶ نفر از ۱۰ رای‌دهنده دموکرات تصور می‌کنند که بایدن باید در انتخابات آینده شرکت کند.

برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا

دیروز ۸ نوامبر (۱۷ آبان) رأی‌گیری حضوری انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره برگزار شد. اما بسیاری از مردم آمریکا پیش از این آرای خود را از طریق پست ارسال کرده یا با حضور در مراکز رأی‌گیری، رأی داده بودند.

بنا بر اعلام رسانه‌های آمریکا تا روز دوشنبه بیش از ۴۰ میلیون آمریکایی در جریان رأی‌گیری زودهنگام در انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا، رأی خود را به صندوق انداختند. حدود ۱۸ میلیون نفر با حضور در مراکز رأی‌گیری و نزدیک به ۲۲ میلیون نفر هم از طریق پست رأی خود را به صندوق انداختند. همچنین اعلام شد که تا روز دوشنبه در مجموع ۱۵۱ میلیون نفر برای رأی‌دان در انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا نام نویسی کرده‌اند.

انتخابات میان دوره‌ای هر دو سال یک‌بار برگزار می‌شود، اما زمانی که با انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود، همزمان نباشد، اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند.

همه اعضای مجلس نمایندگان برای یک دوره دو ساله انتخاب می‌شوند، بنابراین همه ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان در طول انتخابات میان دوره‌ای با هم رقابت می‌کنند. همچنین یک سوم از ۱۰۰ سناتور (۳۵ کرسی) در انتخابات میان دوره‌ای هر دو سال یک بار انتخاب می‌شوند. بعلاوه، انتخابات برای فرمانداران بسیاری از ایالت‌ها (۳۶ ایالت)، و همچنین بسیاری از مناصب سیاسی محلی در ایالت‌ها و شهرها نیز برگزار می‌شود.

در شرایطی که بسیاری از کشورهای خارجی به انتخابات میان‌دوره‌ای که دو سال پس از انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار می‌شود اهمیتی نمی‌دهند، آمریکایی‌ها به دلیل تأثیر زیاد آن بر برنامه‌های سیاسی آمریکا و جهت‌گیری کشور، به این انتخابات علاقه‌مند هستند.

ناکامی بایدن در برابر چالش‌های متعدد پیش روی دولت در حوزه‌های مختلف، باعث شده تا انتخابات میان‌دوره‌ای امسال کنگره نسبت به سال‌های گذشته از حساسیت فوق‌العاده برخوردار باشد.

بسیاری از کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که جمهوری‌خواهان اکثریت صندلی‌های مجلس نمایندگان و احتمالاً مجلس سنا را کسب خواهند کرد.

ترامپ: انتخابات سالم برگزار نشد / ‏ اجازه ندهید رأی‌تان را بدزدند

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا که همچنان تأکید دارد در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰، جو بایدن، رئیس‌جمهور کنونی با دستکاری آرا و تقلب در انتخابات او را شکست داده، دیروز درباره سلامت انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره هم ابراز تردید کرد.

ترامپ دراین‌باره گفت: وضعیت دیترویت با عدم وجود برگه‌های رأی، بسیار بد است. مردم برای رأی دادن می‌آیند و به آنها گفته می‌شود که متأسفیم شما قبلاً رأی داده‌اید. این موضوع در بسیاری دیگر از جاها هم اتفاق افتاده است. اعتراض، اعتراض، اعتراض.

ترامپ همچنین گفت که در ایالت پنسیلوانیا اعلام کرده‌اند که شمارش آرا چند روز به طول خواهد انجامید و در ایالت آریزونا از خرابی دستگاه‌های رأی در مناطق جمهوری‌خواهان خبر داده‌اند.

وی خطاب به ساکنان ایالت آریزونا که گزارشاتی درباره اختلال در برخی دستگاه‌های اخذ و شمارش آرا در آن منتشر شده بود، گفت: تا زمانی که رأی نداده‌اید، صف را ترک نکنید. می‌خواهند با دستگاه‌های خراب و ایجاد تأخیر در اخذ رأی، آرای شما را بدزدند. اجازه ندهید این اتفاق رخ دهد.

پیش از اظهارات ترامپ، برخی رسانه‌ها گزارشاتی درباره اختلال برخی دستگاه‌های اخذ و شمارش آرا منتشر کرده بودند. نشریه نیوزویک به نقل از مقامات ماریکوبا در ایالت آریزونا از بروز مشکل برای برخی دستگاه‌های شمارش آرا در انتخابات میاندوره ای کنگره آمریکا خبر داد. شبکه خبری سی ان ان نیز گزارش داد که رأی دهندگان در مرسر و نیوجرسی به دلیل اختلال در دستگاه‌های رأی‌گیری، به صورت دستی رأی می‌دهند. در برخی از مراکز رأی‌گیری در تگزاس، دستگاه‌های ثبت نام رأی دهندگان با مشکل روبرو هستند.

المیادین:

جزئیات حمله هوایی به نقاط مرزی سوریه/رژیم صهیونیستی عامل حمله است

خبرنگار المیادین در بغداد اعلام کرد: حمله هوایی شامگاه گذشته به نقاط مرزی سوریه که چندین نفت‌کش را هدف قرار داد، پس از عبور این کاروان از مرزهای عراق به داخل اراضی سوریه رخ داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرنگار المیادین در بغداد اعلام کرد: حمله هوایی شامگاه گذشته به نقاط مرزی سوریه که چندین نفت‌کش را هدف قرار داد، پس از عبور این کاروان از مرزهای عراق به داخل اراضی سوریه رخ داد.

وی افزود: هنوز اطلاعات تأیید شده‌ای درباره شهادت فرد یا افرادی در این حمله هوایی وجود ندارد.

خبرنگار المیادین به نقل از منابع میدانی در عراق تصریح کرد که رژیم صهیونیستی با استفاده از پهپاد این حمله را در گذرگاه القائم انجام داده است.

این منابع تاکید کردند که در این حمله، دو نفت‌کش مورد اصابت قرار گرفت و خسارات جانی گزارش نشده است.

شبکه خبری المیادین پیش از این بامداد چهارشنبه از وقوع انفجار در نزدیکی مرز عراق و سوریه خبر داده بود. خبرنگار المیادین در این باره گفته بود که اخباری درباره بمباران خاک سوریه در نزدیکی مرزهای عراق منتشر شده است.

منابع عراقی گفتند که صدای چندین انفجار در نزدیکی مرزهای عراق و سوریه شنیده شد و جنگنده‌ها و بالگردها در نوار مرزی به پرواز درآمدند. یک منبع عراقی از وقوع چندین انفجار در مرز عراق و سوریه خبر داد و افزود که در پی این انفجار، آسمان منطقه شاهد پرواز هواپیماها و بالگردها بودده است. منابع محلی گفتند که این انفجارها ناشی از حمله پهپادی به یک کاروان لجستیک بوده که اطلاعاتی از محموله آن در دست نیست.

این در حالی است که خبرنگار شبکه روسیا الیوم در عراق مدعی شده که در این حمله هوایی دستکم ۲۰ نفر کشته شده اند.

استعفاهای زنجیره‌ای بین مقامات ارشد صهیونیستی پس از نتایج انتخابات پارلمانی

پس از مشاور امنیت داخلی، مدیرکل وزارت جنگ رژیم صهیونیستی نیز استعفای خود را تقدیم بنی‌گانتس وزیر جنگ کرد.

در ادامه سلسله استعفاهای مقامات ارشد رژیم صهیونیستی، خبرها از یک استعفای دیگر میان مقامات ارشد نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی حکایت دارد.

بنابر اعلان رسانه‌های صهیونیستی، «امیر اشل» مدیرکل وزارت جنگ اسرائیل اعلام کرد که قصد کناره‌گیری از سمت خود را دارد و استعفای خود را تقدیم «بنی گانتس» وزیر جنگ کرده است.

اشل که برای بیش از 2 سال و نیم مسئولیت مدیرکلی وزارت جنگ رژیم صهیونیستی را به‌عهده داشته، افزوده است که تا زمان انتخاب فرد جایگزین به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

روز شنبه نیز «ایال خولاتاه» مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در واکنش به نتایج انتخابات پارلمانی این رژیم با اذعان به قدرت‌گرفتن جریان‌های افراطی و تندرو استعفای خود را تقدیم یائیر لاپید نخست‌وزیر موقت کرد.

یک مقام نظامی آمریکا: به‌زودی با درگیری طولانی با چین روبه‌رو هستیم؛ بحران اوکراین مقدمه است

یک مقام ارشد نظامی آمریکا با بیان اینکه آمریکا به‌زودی با یک درگیری طولانی با چین روبه‌رو خواهد شد، درباره عقب‌ماندگی نظامی این کشور در برابر چین هشدار داد.

«دریاسالار چارلز ریچارد»، رئیس فرماندهی راهبردی نیروی دریایی آمریکا به‌تازگی هشدار داده است که ایالات متحده به‌زودی با یک درگیری طولانی با چین روبه‌رو خواهد شد و این درگیری به‌خلاف آنچه قبلاً با آن روبه‌رو بوده است، اتفاق خواهد افتاد.

براساس گزارش اسپوتنیک، ریچارد در سمپوزیوم نیروی دریایی آمریکا گفت: «ما باید تغییراتی سریع و اساسی در روش دفاعی خود انجام دهیم. بحران اوکراین که ما در زمان حاضر در آن هستیم، فقط یک آماده‌سازی بزرگ است و طولی نمی‌کشد که ما با اقدامات جدید جنگی روبه‌رو می‌شویم که قبلاً با آن‌ها روبه‌رو نشده‌ایم.»

ریچارد با اشاره به موقعیت خطرناک آمریکا هشدار داد که کشتی به‌آرامی در حال غرق شدن است، زیرا چین سریعتر از ایالات متحده در حال ارائه قابلیت‌های نظامی جدید است و با این وضعیت چینی‌ها به‌زودی در میدان نبرد موقعیت برتری خواهند یافت.

این نظامی ارشد آمریکایی همچنین از رکود در سیستم نظامی آمریکا انتقاد کرد و گفت که هنر اصلی ارائه سریع سیستم‌های جدید است نه عقب ماندن از تحولات روز!

دریاسالار ریچارد در ادامه همچنین افزود: ایالات متحده در زمان حاضر در زمینه موشکی از چین عقب‌تر است و چین نسلی از موشک‌های کروز با برد فوق‌العاده، مجموعه‌ای از انواع موشک‌های بالستیک و چندین نوع سلاح‌های مافوق‌صوت را به‌کار می‌گیرد که ایالات متحده هیچ پاسخی برای آنها ندارد.

به‌گفته این مقام آمریکایی، پکن دارای یک رادار با قابلیت شناسایی هواپیماهای رادارگریز و مجهز به جدیدترین کشتی‌های جنگی است که ناوگان F-22 و F-35 را در معرض تهدید و خطر قرار می‌دهد.

ترامپ: خبر بسیار مهمی را به‌زودی اعلام می‌کنم

دونالد ترامپ گفت خبر بسیار مهمی را در روز ۱۵ نوامبر از عمارت مارالاگو در فلوریدا اعلام خواهد کرد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا گفت «خبر بسیار مهمی» را در روز 15 نوامبر (24 آبان) از عمارتش در فلوریدا موسوم به عمارت مارالاگو اعلام خواهد کرد.

وی در پایان یک گردهمایی انتخاباتی در اوهایو اظهار کرد خبر بسیار مهمی را در روز 15 نوامبر از عمارت مارالاگو اعلام می کند اما در حال حاضر نباید توجهات از انتخابات میان دوره‌ای منحرف شود.

ترامپ در حالی این خبر را اعلام کرد که انتخابات میان دوره‌ای آمریکا امروز برگزار می شود و وی همچنین در نظر دارد بار دیگر در انتخابات ریاست جمهوری 2024 شرکت کند.

روز گذشته دو منبع آگاه اظهار کردند ترامپ با مشاورانش درباره اعلام شرکت در انتخابات ریاست جمهوری 2024 در کمپین انتخاباتی اوهایو گفتگو کرده بود اما ترامپ به طور رسمی این خبر را در این کمپین انتخاباتی اعلام نکرد. ترامپ همچنین جزئیات خبری را که قرار است در روز 15 نوامبر اعلام کند و یا حتی علت در نظر گرفتن این تاریخ را اعلام نکرده است.

پیش از این، وب سایت آکسیوس خبر داده بود که ترامپ قصد دارد در روز 14نوامبر احتمالا شرکت در انتخابات ریاست جمهوری 2024 را اعلام کند.

این در حالی است که ترامپ روز گذشته در آخرین گردهمایی خود در شهر میامی بار دیگر بر حضور دوباره خود در کاخ سفید تاکید و تصریح کرد حتما بار دیگر در انتخابات ریاست جمهوری شرکت خواهد کرد اما این بار هوشیار خواهد بود.

مشاوران ترامپ نیز اظهار کرده‌اند که انتشار اطلاعیه رسمی برای شرکت ترامپ در انتخابات 2024، ممکن است در ماه جاری میلادی صورت بگیرد.

وی همچنین در یک گردهمایی انتخاباتی دیگر در روز پنج شنبه گذشته در آیووا با قدرت تمام از شرکت مجدد خود در انتخابات ریاست جمهوری سخن گفته و اظهار کرده بود که آماده باشید! خیلی زود. این تمام چیزی است که به شما می گویم. آماده باشید. من بار دیگر این کار را خواهم کرد.

این در حالی است که انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا امروز 8 نوامبر (17 آبان) برگزار می شود؛ انتخاباتی که نظرسنجی‌ها احتمال پیروزی جمهوری‌خواهان در آن را به دلیل نارضایتی‌های رأی‌دهندگان از وضعیت اقتصادی محتمل می‌دانند.

گفتنی است که عمارت مارالاگو یکی از املاک ترامپ در فلوریدا است که طی چند ماه اخیر به دلیل یورش ماموران اف بی آی به این عمارت و کشف و ضبط دهها جعبه اسناد طبقه بندی شده محرمانه و حساس دولتی، کانون توجهات زیادی شده است.

احضار سفیر نروژ به وزارت خارجه کشورمان

سفیر نروژ در تهران در پی حمایت رئیس پارلمان کشورش از اغتشاشات اخیر و مداخله در امور داخلی ایران به وزارت خارجه احضار شد.

در پی اظهارات غیر قابل قبول رئیس پارلمان نروژ علیه جمهوری اسلامی ایران، سفیر آن در تهران توسط مدیرکل غرب اروپا به وزارت امور خارجه احضار شد.

در این دیدار اظهارات رئیس پارلمان این کشور در مصاحبه با یکی از رسانه های معاند در حمایت از اغتشاشات و مداخله ایشان در امور داخلی ایران به شدت محکوم و مردود قلمداد شد.

بلومبرگ مدعی شد:

دستور محرمانه دولت آمریکا به برخی بانکها برای همکاری با روسیه

نشریه بلومبرگ مدعی شد دولت آمریکا به صورت محرمانه از برخی بانک‌های اصلی این کشور خواسته به منظور کاهش تأثیرات تحریم‌ها، با برخی شرکت‌های روسیه همکاری داشته باشند.

نشریه بلومبرگ در گزارشی اعلام کرد وزارت خزانه‌داری و وزارت خارجه آمریکا به صورت محرمانه از برخی بانک‌های اصلی این کشور، از جمله « JPMorgan و Citigroup» خواسته‌اند از همکاری با «شرکت‌های راهبردی خاص روسیه» خودداری نکنند تا تأثیرات نامطلوب تحریم‌ها کاهش یابد.

به نوشته بلومبرگ، مقامات آمریکا از این بانک‌ها خواسته‌اند از ارائه «خدمات پایه»، مانند انتقال پول و تبدیل ارز به دلار به برخی شرکت‌ها مانند « Gazprom, Uralkali, and PhosAgro»خودداری نکنند که هدف مستقیم تحریم‌ها نیستند.

با آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، آمریکا و کشورهای اروپایی برای توقف پیشروی ارتش روسیه و حمایت از اوکراین، ضمن ارسال حجم زیادی از تسلیحات نظامی به اوکراین، تحریم‌های شدیدی را علیه مسکو اعمال کردند.

روسیه در ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هدف از این عملیات را «نازی‌زدای» اوکراین و حمایت از افرادی اعلام کرد که «به مدت ۸ سال هدف قلدری و نسل‌کشی رژیم اوکراین در دونباس (در شرق اوکراین)» قرار گرفته‌اند.

نتانیاهو درگیر گروه‌های تندرو صهیونیست

وب‌سایت صهیونیستی والانیوز اعلام کرد: «بن گاویر» رهبر حزب راست افراطی «قدرت یهود» در دیدار با نتانیاهو از او خواسته سه وزارت‌خانه امنیت داخلی، بهداشت و حمل‌ونقل به حزب او اختصاص یابد. حزب «قدرت یهود» از احزاب افراطی مذهبی، در ائتلاف گروه‌های راست افراطی که اکثریت آراء در انتخابات اخیر کنست را به دست آورده‌اند، حضور دارد. تلاش بن گاویر برای تصدی وزارت امنیت داخلی ضمن ایجاد نگرانی‌های جدی در محافل سیاسی و امنیتی این رژیم، اعتراضات علنی مقامات انتظامی و امنیتی را نیز به‌دنبال داشته است. پس از موفقیت ائتلاف راست افراطی به رهبری لیکود، نگرانی‌ها در مورد تصدی جایگاه‌های حساس توسط افراد افراطی که می‌تواند مشکلات امنیتی رژیم را تشدید کند، به‌شدت افزایش یافته است. در حالی‌ که رخدادهای کم‌سابقه در کرانه باختری عملا دستگاه سرکوب رژیم را فلج کرده، حاکمیت راست‌های افراطی بر این مراکز می‌تواند آبستن توسعه ناامنی و بی‌ثباتی فراگیر در سرزمین‌های اشغالی و حتی منطقه باشد

https://shoma-weekly.ir/2g9LxE