مجلس

7 تیر نماد دشمنی منافقین با تحزب اسلامی بود

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس، با بیان اینکه به طور حتم حزب جمهوری اسلامی با تمام ناملایمات آن زمان کشور، رسالت خود را به خوبی انجام داد، گفت: خون شهید بهشتی به درخت نوپای نظام حیات دوباره‌ داد.

عبدالرضا مصری، با اشاره به فرا رسیدن روز هفت‌تیر و شهادت شهید بهشتی، گفت: به طور حتم نقش شهید بهشتی در ساماندهی اوضاع سیاسی کشور در اوایل انقلاب اسلامی بسیار پررنگ و تأثیرگذار است.
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با شروع برخی تندروی‌ها، تشخیص مسیر حق و باطل برای جوانان دشوار شد و برخی از افراد جامعه با شعارهای احزاب مخالف فریب می‌خوردند، به همین دلیل در آن شرایط تشکیل حزب جمهوری اسلامی احساس و با تلاش شهید بهشتی و یارانش تشکیل شد.
عضو شورای مرکزی حب موتلفه اسلامی با بیان اینکه حزب جمهوری اسلامی در کوتاه مدت بسیار خوب عمل کرد و این تشکل توانست در کشور به نتایج قابل قبولی برسد، افزود: دشمنان به طور کامل به تأثیرگذاری حزب جمهوری اسلامی به شرایط سیاسی کشور واقف بودند، از طرف دیگر در آن زمان حزب جمهوری اسلامی توانست به سرعت تشکیلات خود را در سطح کشور گسترش دهد، که این موضوع و حمایت مردم از این حزب به هیچ وجه مورد قبول حزب‌های مخالف با نظام نبود، از این‌رو بعد از مدتی قائله هفت تیر رخ داد که این حادثه منجر به شهادت شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران ایشان شد.

مصری با اشاره به برنامه‌ریزی و تبلیغات تشکل‌های مخالف نظام و گروهک‌ها بر علیه شهید بهشتی، تصریح کرد: این موضوع موجب شد که بعد از شهادت این شهید بزگوار، امام خمینی (ره) در سخنانشان فرمودند که بهشتی مظلوم بود.

وی با تأکید بر اینکه تبلیغات مسموم جریان‌ها علیه شهید بهشتی، وی را قبل از شهادت صد تکه کرده بود، یادآور شد: به طور حتم بعد از وقوع حادثه هفت تیر، تازه شخصیت شهید بهشتی برای عموم جامعه زنده شد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با اعلام اینکه با شهادت شهید بهشتی به تدریج علاقه مردم به حزب و حزب‌گرایی کاهش پیدا کرد، گفت: شرایط آن زمان و بروز جنگ تحمیلی موجب شد که تمام جامعه برای دفاع از کشور به سمت جبهه‌ها بروند، از این‌رو این موضوع موجب شد که فعالیت حزب جمهوری اسلامی بیش از پیش کم‌رنگ شود.

مصری با بیان اینکه به طور حتم حزب جمهوری اسلامی با تمام ناملایمات آن زمان کشور، رسالت خود را به خوبی انجام داد، افزود: خون شهید بهشتی به نظام حیات دوباره داد.

وی با تأکید بر اینکه ضرورت تشکیل حزب در کشور بسیار حیاتی است، افزود: تحقق این موضوع نیازمند اختصاص اعتبار و هزینه‌کرد منابع مالی است، از این‌رو نمی‌توان بدون هزینه در جهت تشکیل حزب در کشور تلاش کرد.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس، با اعلام اینکه دولت و حاکمیت باید زیربنای حزبی داشته باشد، تصریج کرد: از طرف دیگر بعد از تشکیل چند حزب در کشور، نظام ما باید به سمت نظام پارلمانی برود، همان‌طوری که رهبر معظم انقلاب در سخنانشان بارها بر این موضوع تأکید کرده‌اند.

https://shoma-weekly.ir/HjHv0G