مجلس

13 آبان روز جلوگیری از نفوذ آمریکا است

رئیس فراکسیون حزب موتلفه در مجلس شورای اسلا می گفت: روز سیزدهم آبان روز جهانی شدن شعار مرگ بر آمریکا است.
عبدالرضا مصری در گفت و گو با پاک پرس، با اشاره به حوادث روز سیزدهم آبان اظهار داشت: این روز تنها روزی است که دارای مصوبه مجلس شورای اسلامی است و به صورت قانونی روز مبارزه با استکبار جهانی و جهانی شدن روز مرگ بر آمریکا نامگذاری شده است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: شعار مرگ بر آمریکا از مرزهای کشور ما عبور کرده و امروزه همه آزادی خواهان دنیا با این شعار به طور کامل آشنا هستند.

مصری خاطر نشان کرد: روز سیزده آبان روز بستن نفوذ سیاسی-اقتصادی آمریکا در کشور ایران است به بیانی دیگر اگر این روز به نام روز جلوگیری از نفوذ آمریکا نیز نامگذاری شود به بیراهه نرفته ایم.

وی گفت: ملت ایران با این فرهنگ در طول 35 سال با موفقثیت مسیر را پیموده است و همگی از این قطع ارتباط دست اندرکاران انقلابی با استکبار جهانی به خود می بالیم و آن را افتخاری بزرگ برای ملتی آزاده می دانیم.

مصری با استناد به فرمایش مقام معظم رهبری گفت: مقام عظمی ولایت فرمودند: «مبارزه با استکبار حرکتی عقلایی، منطقی و خردمندانه و دارای پشتوانه علمی است اشتباه دکتر مصدق بعد از ملی شدن صنعت نفت ایران اعتماد به آمریکا بود آمریکا از خوش بینی مصدق استفاده کرد و بنای کودتای ۲۸ مرداد را نهاد».

وی با بیان اینکه برجام جنایت آمریکا را تطهیر نمی‌کند، گفت:باید راهی در این میان گشود اما برجام به معنای ایجاد زمینه کودتای فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در ایران نیست و دولت در این امر هوشیار است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی همدلی و همربانی را هدف قوای سه گانه عنوان کرد و گفت: خواب آمریکا برای ایجاد کودتا در ایران تعبیر نخواهد شد.

مصری در ادامه به بررسی اقتصاد پسابرجام پرداخت و گفت: نظام‌های بانکی، اقتصادی ، مالی پولی، مالیاتی و گمرکی و ... نظام حاکم بر اقتصاد کشور است و بدون حرکت تمام این‌ها چرخ اقتصاد حرکت نمی‌کند.

وی نظام ادارای را درد حاکمیت درنظام حمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: از جمعیت ۸۰ میلیونی در ایران تعداد ۳ میلیون کارمند وجود دارد و به عبارتی به ازای هر ۲۶ نفر یک کارمند در کشور داریم، از طرفیدر بودجه امسال ۲۲۰ هزار میلیارد تصویب که از این میزان ۱۷۱ هزار میلیارد بابت هزینه‌های جاری لحاظ شد کشور ما با این نظام اداری به نقطه مطلوب نمی‌رسد.

مصری افزود: کشور آمریکا با ۳۲۰ میلیون جمعیت و پراکندگی نظام اداری در جهان تنها ۸۰۰ هزار نفرکارمند دارد و به عبارتی به ازای هر ۴۰۰ نفر یک کارمند در آمریکا فعالیت می‌کند.

وی درآمد ناشی از فروش نفت و گاز در طول ۳۶ سال گذشته در کشور را ۲ هزار و ۱۶۸ میلیارد دلار اعلام و بیان کرد: عدم تکیه بر درآمد حاصل از فروش نفت نیاز به تولید ۸۷ هزار میلیارد تومانی دارد و از این عدد ۱۰ درصد باید سود لحاظ شود و ۲۵ درصد از سود نیز مالیات باشد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تولید ناخالص ملی در سال ۹۰ را ۴۰۰ میلیارد دلار عنوان کرد و گفت: اگر نرخ بهره‌وری ۲ و نیم درصد لحاظ می‌شد اکنون تولید ناخالص ما ۱۰۰۰ میلیارد دلار بود.

وی افزود: آمریکا به چشم بازار مصرف به ایران می‌نگرد و بایک حساب می‌توان عنوان کرد که ۱۸۰۰ تریلیون تومان در کشور حیف و میل می‌شود که ۹۹ درصد این عدد حیف می‌شود.

مصری بیان کرد: من با پول نامشروع به شدت مخالفم اما نباید در کشور فردی از کسب مال از راه مشروع واهمه داشته باشد.

وی گفت: متاسفانه دولت و حاکمیت در کشور ما نقش تصدی‌گری ایفا می‌کند در حالیکه دولت باید سروری کند نه باربری، حاکمیت باید صحنه را برای بازیگران آماده کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اصلاح سیستم اداری بسیاری از مشکلات کشور را برطرف می‌کند.

https://shoma-weekly.ir/5ZVn02