مجلس

۹۵ درصد قانون مهجور حجاب ایجابی است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت:‌ 95درصد مصوبه حجاب و عفاف شورای عالی انقلاب فرهنگی ایجابی و 5 درصد آن سلبی است در حالیکه ما دو درصد از بخش ایجابی و چهار درصد از بخش سلبی را اجرا کرده‌ایم،‌ لذا بخش سلبی،‌ بزرگ‌تر به نظر رسیده است.
لاله افتخاری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس،‌ با اشاره به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد حجاب، گفت:‌ 95درصد این مصوبه ایجابی و 5درصد آن سلبی است در حالیکه ما دو درصد از بخش ایجابی و چهار درصد از بخش سلبی را اجرا کرده‌ایم،‌ لذا بخش سلبی،‌ بزرگ به نظر رسیده است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره اینکه مفاد مربوط به آموزش، فرهنگ‌سازی، رفع شبهات و تشویق در مورد بحث حجاب، هیچکدام انجام نشده است، بیان کرد: دولت باید این موضوع را از خود شروع کند و با توجه ویژه به دستگاه‌هایی که مخاطب جمعی دارند کارمندان و کارکنان خود را نسبت به رعایت حجاب مجاب کند.

وی اجرای کامل قانون حجاب و عفاف را چاره حل معضل بی‌حجابی در جامعه خواند و گفت:‌ از همه ظرفیت‌ها برای این موضوع استفاده نشده است.

افتخاری افزود: در صورتی که این ظرفیت‌ها به‌کار گرفته شود، پذیرش حجاب برای همه هموطنانمان راحت‌تر خواهد بود.

نماینده مردم تهران با رد هرگونه اقدام ضربتی و احساسی در مورد بحث حجاب گفت: حرکت گام به گام بسیار مؤثر و مفید واقع خواهد شد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد:‌ اسلام از عرب جاهلی،‌ یک جامعه متمدن ساخت،‌ در حالی که جامعه ما با این فرهنگ بالای زنان که بخشی از آن را در روز عاشورا می‌بینیم،‌ یقیناً ظرفیت بسیار بیشتری برای پذیرش فرهنگ اسلامی دارد.

https://shoma-weekly.ir/Aa5lkE