مجلس

گلایه کوثری از هیئت مذاکره کننده ایرانی

پیشنهاد هیئت مذاکره کننده ایرانی به صورت محرمانه ارائه شده است و البته این گلایه از هیئت ایرانی وجود دارد که چگونه توضیحات لازم را برای دیگران مطرح کرده اند اما برای مردم کشور ومسئولین هیچ توضیحی داده نشده است.

اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در رابطه با دستاوردهای ژنو 2 و بسته هستهای جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: پیشنهاد هیئت مذاکره کننده ایرانی به صورت محرمانه ارائه شده است و البته این گلایه از هیئت ایرانی وجود دارد که چگونه توضیحات لازم را برای دیگران مطرح کرده اند اما برای مردم کشور ومسئولین هیچ توضیحی داده نشده است.

  وی در ادامه گفت : این مسئله به دلیل اینکه محرمانه بود، اطلاعات دقیقی از پیشنهادات وجود ندارد .اما تا حدودی مشخص شده است که ایران غنی سازی 20 درصد را داشته باشد، اما در عوض اختیارات و حق نظارت آژانس برای شفافیت بیشتر و کنترل بر فعالیتهای هسته ای، بیشتر شود. اخبار این موارد به صورت پراکنده رسیده است.

کوثری در رابطه با دستاورد این مذاکرات تصریح کرد: در رابطه با نتایج و دستاوردهای این مذاکرات هنوز زود است که اظهار نظر کنیم زیرا هنوز چیزی به دست نیامده است که بتوان از آن نتیجه ای  گرفت، و این مسئله نیاز  به زمان دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به عدم تغییر استراتژی غرب در قبال مسئله هسته ای ایران بیان کرد: طرف مقابل ما در قبال مسئله هسته ای کشورهای آمریکا، انگلیس و فرانسه هستند که هنوز درباره این مسئله تغییر استراتژی نداده اند و به ویژه آمریکا که هنوز گزینه نظامی را به عنوان یک تهدید بر روی میز دارد و با در نظر داشتن این شرایط هوشیاری بیش از پیش تیم مذاکره کنندگان جمهوری اسلامی ایران را می طلبد.

کوثری در پایان خاطرنشان کرد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از تیم مذاکره کننده درخواست کرده است تا با حضور خود در مجلس و بیان تمام جزئیات مذاکرات ژنو پاسخگوی نمایندگان مردم باشند و به سئوالات ایشان پاسخ دهد.

https://shoma-weekly.ir/L2vK61