مجلس

گفتمان ملت ایران گفتمان مقاومت است

تیم مذاکره کننده باید درشان ملت ایران و بر اساس منویات رهبری و مطالبات مردم حرکت کند.
کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهشهای مجلس در آستانه مذاکرات ۱+۵ از انتظارات ملت ایران از تیم مذاکره کننده در گفتگو با خبرنگار «شما» گفت: تیم مذاکره کننده تبعا باید درشان ملت ایران و بر اساس منویات رهبری و مطالبات مردم حرکت کند. بیتردید مذاکرات هستهای مذاکرات بسیار پیچیدهای است. آمریکاییها و غربیها خیلی قابل اعتماد نیستند.

وی تاکید کرد: تبعا باید با دقت نظر و با صلابت و با اتقان حرکت کرد. میبینیم آمریکاییها مثل چنین ایامی تفاسیر دل بخواهی را از موافقت نامه بیان میکنند، باید جلوی این تفسیر دل به خواهی آمریکاییها گرفته شود و کاملا تفسیر واحد حقوقی در مورد موافقت نامهها وجود داشته باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ادامه داد: در مذاکرات ما باید هوشمندانه عمل کنیم و مراقب باشیم. آنها خود را نشان دادهاند. ما موافقت نامه الجزایر و رفتار آمریکا را تا وضعیت کنونی فراموش نکردیم حتما باید دقیق بود و نباید در مذاکرات ساده انگاری داشت.

جلالی خاطر نشان کرد: به نظر میرسد در مرحله نهایی کار تیم مذاکره کننده خیلی سخت باشد. لذا ابتدا باید از آنان پشتیبانی کرد، ثانیا باید برای آنها دعا کرد، ثالثا باید از آنها خواست که مطابق استاندارد ایران و مطالبات مردم و مطالبات رهبری و حفظ حقوق ملی حرکت کنند.

وی در خصوص سخنان اخیر اوباما بیان کرد: آمریکاییها در مذاکرات خصوصی خود عمدتا با دستان پایین میآیند و صحبت میکنند ولی پشت بلندگوها ژست قلدرمابانه به خود میگیرند. این یک رفتار غلط است و ایراد آمریکا در همین رفتارها است که موجب شده مقبولیتی در بین ملتها نداشته باشد.

نماینده مردم نیشابور و میامی با اشاره به راهپیمایی پر شکوه مردم در ۲۲بهمن اظهار داشت: مردم ایران در ۲۲ بهمن پاسخ یاوه گوییهای دشمنان را دادند، جواب مردم در روز راهپیمایی با شکوه ۲۲ بهمن به آمریکاییها و قدرتمندان دنیا جواب بسیار قاطعی بود.

 آنها باید بفهمند، باید خود درک داشته باشند. ملت ایران در سال چندین بار جوابهای قاطعی میدهد یکی از آن ۲۲ بهمن است.

وی در رابطه با پیام حضور عزتمند مردم در راهپیمایی۲۲ بهمن گفت: حضور عزتمند مردم در راهپیمایی۲۲ بهمن پیام داخلی بسیار زیاد داشت، پیام اول آن بود که این مردم از خود گذشتهاند و بسیار خوبند و لایق خدمت؛ لذا مسئولین باید به این مردم به خصوص حاشیه نشینان و محرومین که صاحبان این انقلابند خدمت کنند.

پیام دوم آن بود که ما نباید در فضای سیاسی جنجال کنیم. بلکه باید فکرکنیم که برای رفع مشکلات مردم چه کار میتوانیم انجام دهیم. وی افزود: سوم آنکه مسئولین باید بر روی ارزشهای دینی و انقلابی و ارزشهای ملی واسلامی کاملا ایستادگی کنند. چرا که مردم این را از مسئولین خود میخواهند که با صلابت در دنیا حضور یابند. در مجموعه آرمانهای انقلاب اسلامی ایران پیامهای استقامت را مردم نشان دادند. از اول انقلاب ایستادند ۳۵ سال انواع و اقسام دشمنیها و محرومیتها و مرارتها را تحمل کردند. مردم آبدیده شدهاند گفتمان مردم ما گفتمان استقامت و پایداری است.

https://shoma-weekly.ir/KzW6Mq