مجلس

گشایش اقتصادی در پسا برجام همچنان مفقود است

گر روند اجرائیات طرف مقابل این گونه ادامه یابد و تحریم ها بر سرجای خود باقی بماند، افق روشنی را نمی توان با این سسیتم مدیریتی شاهد باشیم.
محمد فیروزی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان آنکه در شرایط پسا برجام نیز گشایش اقتصادی رخ نداده است، به خبرنگار« شما» گفت: با توجه به فضایی که در زمان اجرائیات برجام ایجاد شده بود و بسیاری ازدولتمردان بر این اعتقاد بودند که بعد از اجرائیات آن گشایشی در امور اقتصادی رخ خواهد داد؛ اما متأسفانه درحوزه اقتصادی چه در بحث تولید و اشتغال و چه در وضعیت معیشت مردم فضایی روبه بهبودی شرایط نمی بینیم.

وی افزود: همان طور که مستحضرید در اجرائیات برجام هر اقدامی که نیاز بود، جمهوری اسلامی ایران انجام دهد تارضایت بخش جامعه بین المللی حاصل شود، انجام شد ، اما متأسفانه همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند، که ما باید نگران باشیم که آنها به تعهدات خود عمل می کنند؛ این مسئله به وجود آمده، لازم است تا وزارت امور خارجه این مسئله را پیگیری کند، و مطابق تعهدات تحریم ها برداشته شود، تا متعاقبا آن گشایش اقتصادی در فضای کشور حاصل شود و از این شرایط فعلی خارج شویم. البته این امر نیاز دارد تا با قدرت و صلابت بیشتری پیگیری شود.

نماینده مردم نطنز و قمصر در دوره نهم مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مسلما به دلیل آنکه وضعیت و تکیه گاه اقتصاد ما بر صادرات نفت است، اگر تحریم ها برداشته شود، طبیعی است که بتوانیم در بازار جهانی رقابت کنیم. خصوصا اگر بخش مبادله ارزی ما باز شود، می توانیم با سرمایه گذاری و یا جذب سرمایه درداخل چرخه اقتصاد وتولید را به حرکت در بیاوریم.

وی با اشاره به نیمه تمام ماندن پروژه های عمرانی به دلیل کمبود اعتبارات خاطر نشان کرد: متأسفانه اغلب پروژه های عمرانی درکشور به دلیل کمبود اعتبارات نیمه تمام رها شده است، لذا اگر بتوانیم با برداشته شدن تحریم ها اعتبارات پروژه های عمرانی را افزایش دهیم شود، هم می توانیم این پروژه ها را به اتمام برسانیم وهم طلب پیمانکاران را پرداخت کنیم.

فیروزی ادامه داد: اگر روند اجرائیات طرف مقابل این گونه ادامه یابد و تحریم ها بر سرجای خود باقی بماند، افق روشنی را نمی توان با این سسیتم مدیریتی شاهد باشیم. امیدواریم دولت در این رابطه جدی تر برخورد کند و به شعارهای طرف مقابل بسنده نکند، وبا ورود به حوزه عملیات، آن انتظاراتی را که در جامعه در خصوص برجام ،توسط دولت بوجود آمد، برآورده شود .

https://shoma-weekly.ir/QhSgYE