مجلس

گام تکمیلی مجلس برای صیانت از حجاب و عفاف

در کمیسیون مشترک فرهنگی و قضایی مجلس طرحی با عنوان صیانت از حجاب و عفاف تهیه شده است که نمایندگان در حال بررسی آن هستند تا بتوانیم به اجرای این قانون شتاب بدهیم.

دکتر لاله افتخاری گفت: به منظور تسریع در اجرای مصوبه عفاف و حجاب شورای عالی انقلاب فرهنگی، کلیات طرح صیانت از حریم عفاف و حجاب در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصویب شد.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با ضعیف دانستن عملکرد دستگاه‌های متولی اجرای قانون عفاف وحجاب گفت: متاسفانه دستگاه های مختلف برای اجرای این قانون با جدیت عمل نکردند و عملکردی منسجم و هماهنگ ندارند و دولت نیز بودجه‌ای برای اجرای این قانون اختصاص نداده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: در این بین تنها نیروی انتظامی و صدا و سیما اقداماتی در این خصوص انجام دادند اما این اقدامات فراز و نشیب داشته و اجرای آن در همه شرایط یکسان نبوده است.

افتخاری تنها راهکار عملی اجرای این قانون را به این منوط می داند که تمام 26 دستگاه متوجه باشند که مصوبه های شورای عالی انقلاب فرهنگی لازم الاجراست و باید توسط دستگاه های مرتبط اجرا شوند.

وی خاطرنشان کرد: در کمیسیون مشترک فرهنگی و قضایی مجلس طرحی با عنوان صیانت از حجاب و عفاف تهیه شده است که نمایندگان در حال بررسی آن هستند تا بتوانیم به اجرای این قانون شتاب بدهیم.

شایان ذکر است شورای عالی انقلاب فرهنگی قانون توسعه عفاف و حجاب را با الزام 26 دستگاه برای اجرای سیاست های مرتبط با آن در دی ماه سال 1384 به تصویب رساند اما در عمل اجرای این قانون در چنبره ناهماهنگی بین دستگاه ها گرفتار شده است.

https://shoma-weekly.ir/4ibuAR