مجلس

کوتاه از مجلس


برگزاری انتخابات هیات رییسه  مجلس نهم:
لاریجانی رئیس دائم مجلس نهم شد
انتخابات هیات رییسه مجلس نهم هفته گذشته برگزار شد. در این انتخابات نمایندگان مجلس شورای اسلامی با 177 رای علی لاریجانی را به عنوان رئیس مجلس نهم انتخاب کردند.
حداد عادل دیگر نامزد ریاست مجلس نیز توانست 89 رای را به خود اختصاص دهد. حداد عادل در انتخابات هیات رییسه موقت مجلس نهم، 100 رای کسب کرده بود.
همچنین حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی فرد به عنوان نایب رئیس اول و محمد رضا باهنر به عنوان نایب رئیس دوم هیات رئیسه دائم مجلس نهم شورای اسلامی انتخاب شدند.
حجت الاسلام احمد سالک دیگر نامزد نایب رییسی نیز با 85 رای از حضور در هیات رئیسه مجلس باز ماند.
6 دبیر و 3 ناظر هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه برای مدت یک سال انتخاب شدند.
بر این اساس حسین سبحانی نیا ، محمد حسین فرهنگی ، محمد دهقان ، شاهین محمدصادقی ، علیرضا منادی و جواد جهانگیرزاده به عنوان دبیران هیات رئیسه دایم مجلس شورای اسلامی انتخاب شدند.علاوه بر این در ادامه این جلسه ناظران هیات رئیسه مجلس نیز انتخاب شدند.
بر این اساس سید شریف حسینی ، عبدالرضا مصری و محمد آشوری به عنوان ناظرین هیات رئیسه دائم مجلس نهم انتخاب شدند.

کمیته تدوین استراتژی مجلس نهم
 تشکیل می شود
رئیس مجلس شورای اسلامی در این جلسه از تشکیل کمیته‌ای در هیات رئیسه مجلس برای تدوین استراتژی مجلس نهم خبر داد.
علی لاریجانی اعلام کرد: در جلسه قبل هیات رئیسه کمیته‌ای برای تدوین استراتژی مجلس نهم تشکیل دادیم و قرار شد از مراکز پژوهش‌ها و سایر بخش‌ها نیز استفاده شود و براساس آن اولویت‌های کمیسیون‌های مختلف مجلس تدوین شود.
وی درباره شکل گیری کمیسیون‌های تخصصی مجلس نیز گفت: باید تلاش کنیم که برخی کمیسیون‌ها که با فقر نیرو مواجه هستند تعدادی به آنها اضافه شود و نسبت به کمیسیون هایی که دچار ازدحام شده‌اند روسای شعب با یکی از نواب رئیس جلسه بگذارند و براساس نیاز کمیسیون نسبت به اعضای آن تصمیم گیری کنند.
رئیس مجلس گفت: کمیسیون‌های انرژی، صنایع‌، امنیت ملی و بودجه کمیسیون‌هایی هستند که تعداد زیادی از نمایندگان برای آنها ثبت نام کرده‌اند. نمایندگان باید توجه کنند و جایشان را تغییر دهند. به عنوان مثال در کمیسیون شوراها کسی برای اولویت اولش ثبت نام نکرده است و این موضوع درباره کمیسیون اصل 90 و کمیسیون فرهنگی هم صدق می‌کند و کمبود نیرو دارند.

https://shoma-weekly.ir/HOJaq8