جامعه

کوتاه از جامعه

رئیس دانشگاه صنعتی شریف، از احداث نخستین «برج فناوری» در این دانشگاه تا پایان سال ۹۴ خبر داد و گفت: در گام نخست ۱۰۰ شرکت دانشبنیان موفق، در این برج استقرار مییابند. با این اقدام، امکان اجرای پروژههای بزرگتر توسط مراکز رشد فراهم میشود.

مدیرعامل آب منطقهای غرب کشور اعلام کرد: در سال گذشته ۷۶۶۶ حلقه چاه غیرمجاز در استان کرمانشاه شناسایی و ۲۶۳۴ حلقه آن مسدود شد. در جریان بازرسیها ۴۳ دستگاه حفاری غیرمجاز نیز کشف و ضبط شد و متخلفان برای رسیدگی قضایی به دادگاه معرفی شدهاند.

وزیر علوم در دیدار با مدیرکل یونسکوگفت: علم بدون مرز است و یونسکو باید در زمینه رفع سلطه برخی از اعضای آن سازمان در حوزه علوم و فناوری تلاش کند. یونسکو باید از اعمال تحریمهایی که سبب جلوگیری از دسترسی مردم به علوم و فناوری و آموزش و پرورش میشود، جلوگیری کند.

مدیر کل تربیتی و مشاوره معاونت پرورشی آموزش و پرورش با اعلام اینکه بر اساس نظام جامع مشاوره با کمبود۱۴ تا ۱۵ هزار نیروی مشاور و متخصص مواجه هستیم، گفت: از تعداد ۱۸ هزار مشاور موجود در مدارس حدود ۲۰ درصد آنها در حوزه روانشناسی و مشاوره تخصص لازم را ندارند و به صورت نیمه مرتبط در این رشته مشغول به کارند.

https://shoma-weekly.ir/2IXkqa