جامعه

نتیجه ضعف در کادرسازی را در برخی امور اجرایی کشور شاهد هستیم

مهدی عرب صادق در برنامه سیاست ایرانی رادیو گفت وگو افزود: در انقلاب اسلامی ارزش‌ها نهادینه شد و چهل سال در گام اول انقلاب اسلامی عبور کردیم، آورده‌ها، نقاط مثبت و ضعف‌هایی داشتیم.

معاون سیاسی حزب مؤتلفه اسلامی اظهار کرد: آن چیزی که در گام دوم انقلاب دنبال می‌شود جامعه نمونه اسلامی، دولت اسلامی و تمدن نوین اسلامی است و این مکانیسم و زیربنای اساسی تحول است.

وی افزود: نوعی تحول، شناسایی نقاط مثبت و منفی است اگر در موضع آفندی فعالیت نشود باید در رویکرد تقابلی و دفاعی ورود کنیم.

عرب صادق ادامه داد: فتنه سخت ۱۴۰۱ بر همه مردم نمایان گردید و حضور مردم در ۲۲ بهمن رفراندوم بزرگی بود اما نتوانستیم اعتراضات مردمی را به جا و به‌موقع شناسایی کنیم.

وی با بیان اینکه سلبریتی‌هایی که در جریان سیاسی مداخله نابجا دارند خطای محاسباتی به مردم القا می‌کنند هر چند مردم به‌مراتب هوشمندتر هستند افزود: هر جا ضعف‌هایی داشتیم باید بدانیم جریان‌های قدرت‌طلب رشد پیدا می‌کنند.

معاون سیاسی حزب مؤتلفه اسلامی تصریح کرد: نتیجه ضعف در کادرسازی را در برخی امور اجرایی کشور شاهد هستیم پس باید کادرسازی صورت می‌گرفت و تحولات از شخص و بعد فردی شروع شود، گروه‌ها و اقشاری باید در کشور داشته باشیم که در حل مسائل جامعه نقش‌آفرینی کنند.

وی با اشاره به اینکه دانشگاهیان و نخبگان باید مشکلات کشور را شناسایی کنند و راهکار ارائه دهند افزود: جامعه ایران دچار نارضایتی شده است که این باید دیده شود.

عرب صادق خاطرنشان کرد: در نگاه تحولی نسبت به مردم باید همین مردم دیده شوند و تعاملی‌سازی و مردمی‌سازی در زمینه اقتصاد کشور صورت بگیرد.

وی افزود: جامعه نوین اسلامی با جوانان نخبه مسلمان رقم خواهد خورد و نباید نگاه در بزنگاه‌ها داشته باشیم؛ بلکه باید رویکرد مستمر به جامعه داشته باشیم تا خلأهای جامعه شناسایی و با کمک پتانسیل جامعه این موارد رفع شود.

معاون سیاسی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: اگر مبتنی بر آموزه‌های نسل جوان و گفتمان نسل جوان و در برابر حرف‌های نسل جوان تاب‌آور باشیم او از این تحجر عبور کردیم طبیعتاً جوانان نیز رشد پیدا خواهند کرد.

وی افزود: تغییر نگرش اصلی‌ترین و ابتدایی‌ترین قدم است و در پی آن رفتار سازمانی افراد رقم می‌خورد و پاسخگوکردن افراد لازمه تحولات است.

عرب صادق با اعلام این که اولین تغییر نگرش، باید در زمینه نگاه به مردم به‌عنوان صاحبان اصلی کشور صورت بگیرد اظهار کرد: برخی جریان‌های سیاسی در کشور مشارکت مردم را صرفاً در صندوق رأی نیاز دارند.