جامعه

کوتاه از جامعه

وزیر بهداشت گفت: در جریان ثبت نام یارانه‌ها می‌توانستیم حدس بزنیم که شرایط جامعه چگونه است و اینجاست که معیشت مردم در اولویت قرار می‌گیرد. باید بسته‌های خدمتی حوزه سلامت در قانون هدفمندی به درستی اجرا شود. تا زمانی که اقتصاد بیمار را درمان نکنیم، موعظه به مردم فایده ندارد.

وزیر بهداشت گفت: در جریان ثبت نام یارانهها میتوانستیم حدس بزنیم که شرایط جامعه چگونه است و اینجاست که معیشت مردم در اولویت قرار میگیرد. باید بستههای خدمتی حوزه سلامت در قانون هدفمندی به درستی اجرا شود. تا زمانی که اقتصاد بیمار را درمان نکنیم، موعظه به مردم فایده ندارد.

***

شهردار تهران کلنگ ساخت مسجد برج میلاد را به زمین زد. قالیباف اعلام کرد: ساخت ۴۰۰ مسجد در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته است. مسجد برج میلاد نمادی از هویت اسلامی و ایرانی میشود.

***

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد گفت: طرح «شفا» برای حمایت از ۲۰ هزار بیمار صعبالعلاج تحت پوشش کمیته امداد اجرا میشود. بیش از ۲۰۰ هزار خانواده کمیته امداد فاقد مسکن هستند و ۴۰۰ هزار خانواده نیز مسکن نامناسب دارند.

***

معاون طب سنتی وزیر بهداشت با اشاره به «سیاستهای کلی نظام سلامت» که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده، اظهار داشت: هر کدام از بندهای مربوط به طب سنتی ایرانی در سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری بسیار عالمانه و هوشمندانه بیان شده است و تکلیف سنگینی را به دوش وزارت بهداشت گذاشتهاند.

***

پدر کویرشناسی ایران گفت: تهران دیگر آب ندارد و این موضوع مهم را ۳۰ سال پیش در گفتگوهای رسانهای پیش بینی کرده بودم، اما مورد توجه لازم قرار نگرفت. پرویز کردوانی افزود: وضعیت آب در کشور بحرانی است و بدترین نقطه آن هم تهران است زیرا دیگر آبی در تهران باقی نمانده است و بسیاری از نقاط تهران هم آب زیر زمینی ندارد.

***

سرلشکر رحیم صفوی گفت: اگر دهکهای بالا ۱۰ درصد هزینه بستری را بپردازند، هزینه بستری فقرا صفر میشود. جامعهای که سالانه ۱۰ هزار کشته تصادفات با میانگین سن ۳۵ سال دارد، جامعهای سالم نیست. اگر تولید خودروهای غیر ایمن بالا رود و آمار کشتهها افزایش باید، آیا این افزایش تولید است؟

https://shoma-weekly.ir/ecS5D1