جامعه

کوتاه از جامعه

رئیس شورای شهر تهران با حضور در منزل شهید علی خلیلی، با خانواده وی دیدار و گفتگو کرد. مسجدجامعی گفت: در نخستین جلسه شورای شهر بحث نامگذاری خیابانی به نام شهید خلیلی مطرح میشود. ما به دنبال اجرای کارهای فرهنگی در سطح شهر تهران هستیم.

***

استاندار سیستان و بلوچستان اعلام کرد: مرزبانان ایرانی از چنگال تروریستها خارج شدهاند و در حال حاضر تحویل گروههای مردمی هستند. تا زمانی که مرزبانان وارد خاک ایران نشوند؛ نمیتوان گفت که آزاد شدهاند. همچنان پیگیر ورود امن مرزبانان به خاک کشور هستیم.

***

معاون اجتماعی ناجا گفت: وقوع سرقت در کشور در ایام نوروز کاهش یافته است. در نوروز امسال شاهد کاهش قابل توجه آمار تلفات و صدمات جادهای بودیم. بازخوردهای مردمی از فعالیت ناجا، نشان از رضایتمندی از آنان در ایام نوروز داشت.

***

مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت خبرداد: بسته حمایت از تولیدات داخلی تجهیزات پزشکی اواخر اردیبهشتماه همزمان با برپایی هفدهمین نمایشگاه بینالمللی «ایران هلث» رونمایی میشود. این امر، سرمایهگذاری در حوزه تجهیزات پزشکی را افزایش خواهد داد.

***

معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره)، از اجرای طرح سوادآموزی برای ۱۸ هزار نفر از مددجویان تحت پوشش این نهاد در سال گذشته خبر داد و گفت: برنامههای «آموزش خانواده» در سال 92 نسبت به سال قبل از آن، حدود 32 درصد رشد داشته است.

***

رئیس پلیس فتا ناجا مطرح کرد: پیشگیری از وقوع جرم در فضای مجازی یکی از مهمترین اهدف این پلیس در سال 93 است. امروز امنیت فضای سایبری در کشور ما از خیلی از کشورهای پیشرفته دنیا بالاتر است. مجرمان سایبری در سریعترین زمان ممکن شناسایی و دستگیر میشوند.

https://shoma-weekly.ir/OuOdOB