جامعه

کوتاه از جامعه

وزیر بهداشت گفت: به تعویق افتادن اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها تا تیرماه سال آینده، خبر ناخوشایندی است که باعث بروز اختلال در برنامه‌های وزارت بهداشت می‌شود. بدون منابع مالی نمی‌توان انتظار تغییر و تحول در بخش سلامت را داشت.

وزیر بهداشت گفت: به تعویق افتادن اجرای فاز دوم هدفمندی یارانهها تا تیرماه سال آینده، خبر ناخوشایندی است که باعث بروز اختلال در برنامههای وزارت بهداشت میشود. بدون منابع مالی نمیتوان انتظار تغییر و تحول در بخش سلامت را داشت.

***

رئیس مرکز حراست وزارت علوم: گسترش فعالیت تشکلها در دانشگاهها، با استفاده از آئیننامههای موجود امکانپذیر است. شادابی و پویایی محیط دانشگاه، مطلوب نظر رهبر معظم انقلاب نیز هست و تأکید ایشان بر برگزاری کرسیهای آزاداندیشی، مؤید همین موضوع است.

***

هلال احمر دارای دانشگاه بینالمللی میشود. رئیس مؤسسه آموزش عالی علمی کاربردی هلال ایران: مقدمات ایجاد رشته «حقوق بشردوستانه» در مقطع کارشناسی ارشد، فراهم شده و منتظر صدور مجوز آن هستیم. دوره کارشناسی ارشد رشته «توانبخشی» نیز در دست طراحی است.

***

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش، از تهیه نسخه نهایی «نمایه اجرایی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش» طی دو ماه آینده خبر داد و گفت: این نمایه اجرایی، بر اساس سند تحول بنیادین و تئوریهای آن و با رویکرد «تبدیل به برنامه» اجرا میشود.

***

بازی رایانهای «راز روشن» با موضوع بررسی فعالیت گروههای تروریستی در شهادت شهید احمدی روشن رونمایی شد.

https://shoma-weekly.ir/YKiEQu