جامعه

کوتاه از جامعه

حجت‌الاسلام اختری، دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) با اشاره به نامه رهبری به جوانان غربی گفت: اقدام ایشان الهام‌گرفته از ارسال نامه پیامبر بزرگ اسلام(ص) به سران و ملوک دوران خویش بود. کسانی که مورد خطاب قرار گرفته‌اند در آینده، زمام‌داران کشورهای غربی خواهند بود و در نظام حاکم غرب، تغییراتی از قبیل تغییراتی که در شرق به‌وجود آمد، رخ خواهد داد.

جان دوباره علوم اسلامی با انقلاب

آیتالله مصباح یزدی: ظهور انقلاب اسلامی موجب تحولات عظیمی در فلسفه اسلامی و معرفت شناسی حوزههای علمیه شد. انقلابی که در رأس آن امام خمینی(ره) قرار داشت، جان دوبارهای به اسلام، حوزههای علمیه و مکاتب و علوم اسلامی بخشید. اگر امام(ره) نبود، معلوم نبود که امروز چگونه میتوانستیم در برابر این هجمههای علمی، فرهنگی، سیاسی، اعتقادی و... ایستادگی کنیم.

نامه به زمامداران آینده غرب

حجتالاسلام اختری، دبیرکل مجمع جهانی اهلبیت(ع) با اشاره به نامه رهبری به جوانان غربی گفت: اقدام ایشان الهامگرفته از ارسال نامه پیامبر بزرگ اسلام(ص) به سران و ملوک دوران خویش بود. کسانی که مورد خطاب قرار گرفتهاند در آینده، زمامداران کشورهای غربی خواهند بود و در نظام حاکم غرب، تغییراتی از قبیل تغییراتی که در شرق بهوجود آمد، رخ خواهد داد.

بیاطلاعی غرب از اسلام

«جان بریسون چین» اسقف کلیسای اپیسکوپال واشنگتن گفت: حق با رهبر عالی ایران است که تشخیص داد جامعه جهانی برای آینده خود باید بر درک بهتر از اسلام در غرب و نیز سراسر جهان تمرکز کند. رفتار این روزهای غرب علیه مسلمانان سطح بیاطلاعی از اسلام را اثبات میکند.

بعد از مسلمانشدن به آرامش رسیدم

دانی بلوم فوتبالیست 24 ساله باشگاه «نورنبرگ» آلمان با گذشت چند ماه از اسلامآوردن خود، سکوت را شکست و درباره تغییرات خود پس از مسلمان شدنش گفت: اسلام باعث شد تا روح امید در من زنده شود، نماز روحم را جلا میدهد و بسیار آرام شدهام. وی افزود: پیش از این من انسانی عصبانی بودم و زندگی نامنظمی داشتم که پس از مسلمانشدنم زندگی رنگ و بوی دیگری پیدا کرد.

https://shoma-weekly.ir/2OrJdK