جامعه

کوتاه از جامعه

مدیرکل محیط زیست استان تهران در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه گفت: سالانه ۲۷۰۰ نفر در تهران جان خود را به خاطر آلودگی هوا از دست می‌دهند. امسال فقط سه روز هوای پاک داشته‌ایم. ۱۷ هزار واحد صنعتی آلاینده در سطح استان وجود دارد. علمای فقه و حقوق، به مسئله آلودگی هوا و مرگ ناشی از آن ورود پیدا کنند.

مدیرکل محیط زیست استان تهران در سخنرانی پیش از خطبههای نماز جمعه گفت: سالانه ۲۷۰۰ نفر در تهران جان خود را به خاطر آلودگی هوا از دست میدهند. امسال فقط سه روز هوای پاک داشتهایم. ۱۷ هزار واحد صنعتی آلاینده در سطح استان وجود دارد. علمای فقه و حقوق، به مسئله آلودگی هوا و مرگ ناشی از آن ورود پیدا کنند.

***

محمد حسین فرهنگی، عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: مدیریت جهادی یعنی تلاش بیوقفه و خارج از معیارهای عادی و مسیرهای بوروکراتیک. قالیباف کارنامه قابل قبولی از خود در مدیریت جهادی به جا گذاشته است. مدیران شهرداری در مدیریت جهادی خود از تجارب دفاع مقدس استفاده میکنند.

***

رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد: برای نخستین بار، داروی تولید داخل «آنتی بادی مونوکولونال» ویژه درمان بیماران سرطانی، رونمایی میشود. با تولید و رونمایی از این دارو، تعداد داروهای «های تک» تولید داخل به
۱۸ قلم می
رسد.

***

رئیس کمیته آموزش عالی مجلس با غیرکارشناسی خواندن «ادغام دانشگاه صنعت آب و برق شهید عباسپور با دانشگاه شهید بهشتی» در دولت دهم اعلام کرد: کمیسیون آموزش و تحقیقات، تمام تلاش خود را برای منفک کردن این دو دانشگاه به کار خواهد گرفت.

***

وزرای کشور و آموزش و پرورش در پیام مشترکی، تشکیل «شوراهای آموزش و پرورش» را نویدبخش آغاز تحول اساسی در نظام تعلیم و تربیت دانستند. «امکانات و منابع آموزش و پرورش در مقابل انتظارات متعدد از آن، ضرورت بهرهبرداری عالمانه از منابع را ایجاب میکند».

***

استاندار فارس در جلسه شورای شهر شیراز: امروز در شیراز به غیر از بیکاری و پرسهزنی چیز دیگری مشاهده نمیشود. شهرک صنعتی استان به یک قبرستان تبدیل شده است. نباید انتظار ورود پول از مرکز را داشت. زمانی شیراز الگوی توسعه طلبی بوده اما امروز به یک ده تبدیل شده است.

https://shoma-weekly.ir/KN3QRr