جامعه

کوتاه از جامعه

شهردار تهران گفت: ۱۰ درصد مدیران شهرداری را زنان تشکیل می‌دهند. قالیباف پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران افزود: در چند روز اخیر رسانه‌های خارجی مطالب کذبی را مبنی بر تفکیک جنسیتی در شهرداری تهران دنبال کردند که متاسفانه برخی رسانه‌های داخلی هم به آن دامن زدند.

شهردار تهران گفت: ۱۰ درصد مدیران شهرداری را زنان تشکیل میدهند. قالیباف پیش از خطبههای نماز جمعه تهران افزود: در چند روز اخیر رسانههای خارجی مطالب کذبی را مبنی بر تفکیک جنسیتی در شهرداری تهران دنبال کردند که متاسفانه برخی رسانههای داخلی هم به آن دامن زدند.

وزیر بهداشت اعلام کرد: طرح پزشک خانواده آماده اجرا است. قاضیزاده افزود: امید است وضعیت خزانه بهتر شود تا برای اجرای طرح پزشک خانواده با کمبود بودجه مواجه نشویم. اجرای سراسری طرح پزشک خانواده
۱۰ سال به طول می
انجامد.

طرح «دانشگاههای صنعتی یار» با مشارکت وزارت صنعت اجرا میشود. وزیر علوم با اعلام این خبر گفت: در این طرح، در سطح یک استان دانشگاههای استانی به صنایع استانی گره میخورند تا مشکل صنایع استان در این دانشگاهها رفع شود.

«کاهش ساعت کاری بانوان شاغل با شرایط خاص» هفته آینده بررسی میشود. در صورت تصویب نهایی این لایحه در صحن مجلس، ساعت کاری گروههایی از زنان شاغل از ۴۴ ساعت به ۳۶ ساعت در هفته کاهش مییابد و حقوق کامل نیز دریافت میکنند.

منوچهر درفشه، تصویرگر کتابهای درسی براثر سکته قلبی فوت کرد. تصویرگری داستانهای معروف «روباه و زاغ» و «خانواده آقای هاشمی» ازجمله آثار هنری اوست.

https://shoma-weekly.ir/KwdT6D