جامعه

کوتاه از جامعه

باقری لنکرانی گفت: رایگان شدن زایمان طبیعی کافی نیست؛ زایمان بدون درد و زایمان در آب باید توسعه یابد. این عضو فرهنگستان علوم پزشکی با اشاره به آن که حدود ۵۰ درصد زایمان‌ها در کشور به روش سزارین انجام می‌شود افزود: در دوره‌های آموزشی، دستیاران آن قدر که با سزارین سرو کار دارند با زایمان طبیعی مواجه نمی‌شوند.

باقری لنکرانی گفت: رایگان شدن زایمان طبیعی کافی نیست؛ زایمان بدون درد و زایمان در آب باید توسعه یابد. این عضو فرهنگستان علوم پزشکی با اشاره به آن که حدود ۵۰ درصد زایمانها در کشور به روش سزارین انجام میشود افزود: در دورههای آموزشی، دستیاران آن قدر که با سزارین سرو کار دارند با زایمان طبیعی مواجه نمیشوند.

مدیرعامل اتوبوسرانی تهران اعلام کرد: پرونده سرقت اتوبوس شهری توسط کلانتری ۱۶۱ ابوذر در حال بررسی است. هفته گذشته فردی یک اتوبوس شهری را در مسیر بهارستان به جمهوری سرقت کرده و با حرکت در مسیر ورود ممنوع در خیابان جلیلی با یک دستگاه موتورسیکلت برخورد کرد.

دولت هنوز مجوز آزمون استخدامی مربیان پیشدبستانی و شرکتیها را صادر نکرده است. رئیس کمیته آموزش و پرورش مجلس با اعلام این خبر گفت: وزارت آموزش و پرورش نیز نتوانسته دولت را متقاعد کند. اجرای این آزمون، قانون است؛ در صورت امتناع دولت، گزارش آن به قوه قضائیه ارجاع میشود.

اتوبوس «اسکانیا» در ایران دستکاری میشود. رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران، گفت: شاسی و موتور اسکانیا وارداتی است و استانداردهای لازم را دارد، اما تابلوی برق اتوبوس دستکاریشده و مخزن سوخت آن از ۷۰۰ لیتر به ۱۴۰۰ لیتر افزایش یافته و به بمب متحرک تبدیل شده است.

https://shoma-weekly.ir/idFwu5