مجلس

کوتاهی هر سه قوه در اجرای اقتصاد مقاومتی

عبدالرضا مصری عضو هیات رئیسه مجلس گفت: نمی خواهم فرافکنی کنم ما نیز در مجلس هیچ کدام از قوانین مزاحم بر سر راه اقتصاد مقاومتی را حذف نکرده ایم.
مصری در گفت و گو با افکارنیوز در پاسخ به این سوال که مجلس شورای اسلامی چه عملکردی در اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی داشته با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس اظهار داشت: سخنان مقام معظم رهبری قوت قلبی برای همه نمایندگان بود و به لطف خدا رهبر عزیز انقلاب یک نوع رضایتی در کلام ایشان نسبت به مواضع مجلس بود که ایشان مواضع مجلس را تایید کردند که مواضع اصولی مجلس مواضع پیشرفته ایست و این نقطه ی قوت عملکرد است .

وی افزود: در زمان های گذشته مقام معظم رهبری می فرمودند من وقتی صحن مجلس را می بینم ناراحت می شوم از آن چیزی که در مجلس می گذرد خصوصا مجلس ششم اما امروز خدارا شکر مواضعی که اعلام می شود اقا اعلام رضایت فرمودند .

عضو هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: در مورد اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری به همه ی مسئولین یک نکته ظریفی را فرمودند که همزبانی بر اقتصاد مقاومتی هست یعنی همه در این مورد حرف می زنند ولی از همدلی (عمل ) کمتر خبری است . ما هم همین احساس را در جامعه داریم که آن نقطه شفا بخش اقتصاد مقاومتی که ما باید آن را فشرده انجام داده و سعی می کردیم از سیاست های ابلاغی استفاده کنیم , کاری در کشور نشده است.

مصری تصریح کرد: در مورد انجام کار برای اقتصاد مقاومتی نه این که در مورد تبیین ها و راهکارها کاری نشده باشد که شده اما اگر دستگاه ها کار کرده اند به صورت پراکنده مثل چند نشست فقط برگزار کرده اند ،این که بخواهد خروجی ان برنامه باشد ما برنامه ای در ان راستا متاسفانه نمی بینیم .

وی در پاسخ به این سوال که دولت تا چه اندازه اقتصاد مقاومتی را اجرا کرده بیان داشت: قوای سه گانه در اقتصاد مقاومتی کوتاهی کرده اند . متاسفانه خب عده ای در کشور نگاهشان به بیرون است . مقام معظم رهبری همه را هدایت می کنند که نگاه به درون کشور داشته باشند . باید نگاه به توانمندی های درونی کشور داشته باشیم اما متاسفانه عده ای نگاهشان به بیرون است .

مصری تاکید کرد: برخی می خواهند عده ای از بیرون بیایند و مشکلات داخلی ما را حل کنند این به نظر من بدترین نوع نگاه است این نگاه حاصلش رکود و سستی و نخوت در افراد می شود. دستگاه دیپلماسی باید کار خودش را انجام داده و مذاکرات انجام شود اما مسائل داخلی کشور اینقدر نباید معطل بیرون شود .

وی افزود: مقام معظم رهبری رضایتی ازعمل به سیاست اقتصاد مقاومتی ندارند ولو این که ایشان همیشه با آن منش و بزرگی خودشان مطالب را عنوان می فرمایند اما مخاطب باید حواسش می بود که رضایتی از انجام اقتصاد مقاومتی وجود ندارد من نمی خواهم فرافکنی به دیگران کنم من مجلس را عرض می کنم ما در این یکسال که ایشان فرمودند سال گذشته بروید قوانین مزاحم اقتصادمقاومتی را حذف کنید قانون روی قانون تصویب نکنید ما در مجلس چه کار کردیم ؟ باید عرض کنم هیچی .

عضو هیات رئیسه مجلس تصریح کرد: تا به حال چند قانون در صحن مجلس لغو شده است و قوانین مزاحم تولید و اقتصاد و این هفت خان تو در توی مجوز ها و مسائل مختلف را حل کرده ایم ؟ هیچ کدام را حل نکرده ایم .

وی افزود: ما داریم دوباره قانون تصویب می کنیم . به نظر من اگر هرکسی به مسئول انجام وظیفه خودش باشد و دنبال این نباشد که دیگری چه کار کرده است مشکلات حل می شود.

مصری در ادامه گفت: برای اجرای اقتصاد مقاومتی بنده به عنوان نماینده مجلس خودم را عرض می کنم هیچ کاری در رابطه با اقتصاد مقاومتی نکرده ام .

نمونه بارز آن نیز در تبیین اقتصاد مقاومتی وارد مجلس که شدیم بنده یک طرحی را تهیه کردم امضاء نماینده ها را گرفتم مبنی بر این که دولت موظف است ظرف مدت سه ماه قوانین مزاحم اقتصاد مقاومتی را مشخص کند و به مجلس بدهد برای حذف اما الان متاسفانه یکسال و خورده ای از این قضیه گذشت هنوز نوبت قوانین مزاحم و لغو ان نشده است.

عضو هیات رئیسه مجلس تاکید کرد: متاسفانه در کشور اقتصاد مقاومتی مهم نیست و امور جاری اولویت دارند تا اقتصاد مقاومتی اولویت پیدا نکند به نظر من اعتنایی به آن نشده است .

https://shoma-weekly.ir/c2dH7V