مجلس

کلید را هنوز ندیده‌ایم

عبدالوحید فیاضی نماینده مردم نور و محمودآباد با اشاره به عدم تحقق شعارهای اقتصادی دولت یازدهم تاکنون اظهار داشت: دولت یازدهم با توجه به شعارهای اقتصادی که در زمان روی کار آمدن خود بیان می‌کرد بسیار فاصله دارد. حقیقتا کلیدی را که آقای روحانی به عنوان کلید حل مشکلات از آن یاد کرد تا کنون عمل نکرده است و ما ندیده‌ایم.

عبدالوحید فیاضی نماینده مردم نور و محمودآباد با اشاره به عدم تحقق شعارهای اقتصادی دولت یازدهم تاکنون اظهار داشت: دولت یازدهم با توجه به شعارهای اقتصادی که در زمان روی کار آمدن خود بیان میکرد بسیار فاصله دارد. حقیقتا کلیدی را که آقای روحانی به عنوان کلید حل مشکلات از آن یاد کرد تا کنون عمل نکرده است و ما ندیدهایم.

وی افزود: اگر با نگاه خوشبینانه به موضوع نگاه کنیم و بگوییم دولت وقت دارد و سال اول دولت است، تازه کلید حل مشکلات را در آورده است پس باید به آن فرصت دهیم لذا برای ارزیابی دولت باید به او چهارسال فرصت دهیم. امیدواریم بعد از چهار سال کلید ایشان به درد حل مشکلات اقتصادی بخورد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات با بیان آنکه مجلس آمادگی دارد در جهت تحقق اهداف برنامهها دولت را یاری کند، خاطر نشان کرد: به نظر من مجلس نهم در همیاری و همکاری با دولت یازدهم کوتاهی نکرده است. من به عنوان کسی که هم در دوره رئیس جمهور قبل در مجلس حضور داشتم و هم در این دولت، می توانم اذعان کنم که همکاری مجلس در این دوره با دولت بیشتر است.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه در این مجلس اکثر نمایندگان از طیف اصولگرایان تشکیل شده است. لذا به جهت رویکرد از ابتدا با دولت یازدهم متفاوت بوده است، اما هم اکنون با ایجاد تعاملات از دولت حمایت میکند در حالی که همین مجلس با دولت قبل از ابتدا همراه بود ولی بعدها به دلایلی فاصله گرفت. به نظر میرسد که دولت نیز از این وضعیت هم راضی باشد. بنابراین زمینه همکاریها در جهت رفع مشکلات فراهم است.

فیاضی تصریح کرد: البته ما ناظر خروجی عملکرد دولت هستیم و موظف هستیم همکاری لازم را با دولت داشته باشیم که دولت از مجلس احساس عدم پشتیبانی نکند. اکنون هم اگر دولت از مولفههای موفقیت خود یاد میکند، حاصل تفاهم و همکاری بین دولت ومجلس است زیرا مجلس در قانون هدفمندی یارانهها، تصویب قانون بودجه ۹۳ و همچنین اصلاح قانون بودجه ۹۲ و بسیاری از موارد دیگر که مصادیق آن در این یک سال هویداست، کمک کرد تا بتواند مسیر اجرا را هموار کند. اما اینکه دولت در حد علی از این همکاری استفاده کرده یا نه؟! به نظر میرسد هنوز نتوانسته در این راستا استفاده لازم را کرده باشد.

https://shoma-weekly.ir/TuFNEh