مجلس

کلاهی که سر مردم نرفت

در حقیقت کسانی که در انتخابات88 بحث تقلب را مطرح کردند، به دنبال براندازی نظام جمهوری اسلامی بودند و متاسفانه عده ای هم در داخل بعضا مغرضانه و برخی هم نا آگاهانه بر این امر دامن زدند. مدعیان تقلب با ادعای خود به نظام و ارزشهای انقلابی و را امام و شهدا خیانت کردند. از این رو مقام معظم رهبری بعد از گذشت 4 سال نیز بر این امرتاکید و اصرار می ورزند ، و عذر خواهی از مردم را ازمدعیان تقلب مطالبه می کنند . اما متاسفانه شاهد هستیم برخی از این افراد همچنان سکوت اختیار کرده اند.
سید سعید زمانیان دهکردی- ادعای تقلب در سال 88 یک ادعای بی اساس است  که می توان گفت  علاوه بر توطئه های بیگانگان برای براندازی نظام جمهوری اسلامی حاصل طرز فکر غلط و شبهات فکری برخی از افرادی بود که خود را برنده انتخاباتی  می دانستند ، که متاسفانه خسارات زیادی را به کشور وارد نمودند .

به طور کلی روند برگزاری انتخابات در کشور به گونه ای است که امکان تقلب در این مسئله را غیر ممکن می کند. علت اصلی آن این است که برگزار کننده های انتخابات، خود مردم و از معتمدین مردم هستند. هئیت اجرایی، هئیت نظارت و بازرسین از بطن مردم تشکیل می شود و طبق برنامه ریزی ها و بررسی هایی که  انجام می گیرد، روند انتخابات را عمیقا کنترل می کنند.

سیر قانونی که در هر انتخابات وجود دارد، هرگونه شبهه را در این خصوص مرتفع می کند. البته اگر کسی هم نسبت به برگزاری انتخابات شکایتی داشته باشد، می تواند از طریق همین قانون اقدام نماید تا به شکایت وی رسیدگی شود و  قانون را  فصل الخطاب شکایت خود بداند. از این رو انتخابات در کشور ایران  از هر جهت قانونی  و بدون نقص است.

 انتخابات یازدهمین ریاست جمهوری خود گواه این مطلب است که سیر انتخاباتی در کشور سالم ترین و
آزادانه
ترین روند را دارد و نمونه بارز دمکراسی ومردم سالاری دینی در کشوراست.

در حقیقت کسانی که در انتخابات88 بحث تقلب را مطرح کردند، به دنبال براندازی نظام جمهوری اسلامی بودند و متاسفانه عده ای هم در داخل بعضا مغرضانه و برخی هم نا آگاهانه  بر این امر دامن زدند. مدعیان تقلب با ادعای خود به نظام و ارزشهای انقلابی و را امام و شهدا خیانت کردند. از این رو مقام معظم رهبری بعد از گذشت 4 سال نیز  بر این امرتاکید و اصرار می ورزند ، و عذر خواهی از مردم را ازمدعیان تقلب مطالبه می کنند . اما متاسفانه شاهد هستیم برخی از این افراد همچنان سکوت اختیار کرده اند. 

البته مجلس هم در این راستا اقدامات موثری انجام داده است ، به خصوص در رای اعتماد وزرا نمایندگان مسئله فتنه 88 را یکی از محورهای بررسی  قرار دادند تا از ورود عوامل موثر در فتنه جلوگیری کنند .

به طور کلی عدم توجه به قانون و قانون گرایی، لجاجتها، بی تدبیری ها، ارجح دانستن منافع حزبی و گروهی بر منافع کشور و عدم توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری باعث شد تا نظام جمهوری اسلامی تا لبه پرتگاه به پیش برود . که خوشبختانه با وجود مقام معظم رهبری و منویات
معظم له  و بصیرت مردم، این توطئه هم نیز خنثی شد؛ ازاین  رو حادثه 88  یک حادثه ای تلخ و فراموش ناشدنی است.

  *نماینده مردم شهر کرد

 

https://shoma-weekly.ir/EXUabr