مجلس

کشف اولویت‌های کشور نیاز به بررسی ندارد دولت با اطلاع‌رسانی آرامش را به جامعه بازگرداند

زمانی بود که برای مشخص شدن اولویت‌های کشور باید بررسی‌هایی انجام می‌دادیم اما امروز در شرایطی هستیم که برای تعیین اولویت‌های کشور نیاز به مطالعه و بررسی نداریم، مجلس، دولت، قوه قضائیه و مردم عادی به خوبی می دانند که معیشت و اقتصاد امروز دغدغه اصلی مردم بوده و در این زمینه هیچ اختلاف نظری وجود ندارد.
عبدالرضا مصری سخنگوی هئیت رئیسه مجلس شورای اسامی مهم‌ترین اولویت امروز کشور را رسیدگی به معیشت و اقتصاد مردم خواند وافزود: زمانی بود که برای مشخص شدن اولویت‌های کشور باید بررسی‌هایی انجام می‌دادیم اما امروز در شرایطی هستیم که برای تعیین اولویت‌های کشور نیاز به مطالعه و بررسی نداریم، مجلس، دولت، قوه قضائیه و مردم عادی به خوبی می دانند که معیشت و اقتصاد امروز دغدغه اصلی مردم بوده و در این زمینه هیچ اختلاف نظری وجود ندارد.
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خانه ملت ادامه داد: نکته آزاردهنده فقدان پاسخگویی دولت به مردم است، این موضوع باعث شده مردم در نوعی بلاتکلیفی به سر برده و ندانند دولت چه زمانی قصد مدیریت و تثبیت قیمت‌ها را دارد که در نهایت نوعی سردرگمی و نگرانی در جامعه ایجاد کرده است.
عضو فراکسیون حزب موتلفه اسلامی  با تاکید بر ضرورت اعتنا به خواست مردم و بازگرداندن آرامش به جامعه، تاکید کرد: متاسفانه آنچه امروز شاهد آن هستیم این است که قیمت خرید هرروز افزایش پیدا کرده و همین باعث شده تمایل مردم نسبت به خرید کالاهای غیراساسی بیشتر شود، در واقع آنها تلاش می‌کنند تا اگر پس‌اندازی دارند برای جلوگیری از کم‌ شدن ارزش پول‌شان، با آن کالاهای غیراساسی بخرند که همین موضوع به ایجاد تقاضای کاذب در بازار می‌انجامند.
این نماینده مردم در مجلس نهم، تاکید کرد: برای جلوگیری از چنین شرایطی باید هر سیاستی که در ارتباط با کنترل اقتصاد، بازار، معیشت و ... وجود دارد به صورت شفاف از سوی دولت به مردم اعلام شود تا مردم تکلیف خود را بدانند.
وی توصیه‌های رهبری درباره رفع مشکلات اقتصادی و اشتغال مردم را انعکاس خواست مردم از زبان ایشان خواند و تصریح کرد: از آنجا که مقام معظم رهبری از منابع اطلاعاتی مختلف اطلاعات دقیق و موثقی از شرایط جامعه و خواست مردم دارند و تذکراتی را خطاب به مسئولان مطرح می‌کنند تا برای مشکلات چاره‌اندیشی کنند.
عضو کمیسیون اجتماعی در مجلس نهم، با بیان اینکه اقتصاد و معیشت مهم‌ترین اولویت کشور است، افزود: اشتغال و تولید نیز از دیگر اولویت‌هایی است که دولت باید برنامه‌های جدی و شفاف خود را برای اطمینان‌خاطر مردم هر چه سریع‌تر اعلام کند.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی  با بیان اینکه قیمت تمام کالاها بدون استثناء در حال افزایش است، تاکید کرد: در این زمینه اقلام خوراکی به دلیل اینکه دولت ارز مرجع به آن اختصاص می‌دهد، افزایش قیمت آن در مقایسه با سایر اقلام بسیار بیشتر بوده و به هیچ وجه قابل مقایسه نیست.
مصری با تاکید بر ضرورت همدلی و همکاری قوا و مسئولان برای حل مشکلات اولویت‌دار مردم و پرهیز از متهم کردن دیگران، تصریح کرد: همان‌طور که ریاست مجلس تاکید کرد، مجلس آماده است تا هر لایحه‌ای از سوی دولت را برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم مصوب کند.
دولت با تقدیم لایحه دوفوریتی اصلاح قانون بودجه روند حل مشکلات کشور را تسهیل کند
سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه که همه بخش‌های کشور باید به دنبال حل مشکلات موجود باشند،  تاکید کرد: در این شرایط باید برنامه‌ای بحران‌زدا مدون کنیم در چنین شرایط بحرانی به طور طبیعی نمی‌توانیم بر اساس بودجه‌ای که سال گذشته برای امسال مصوب کردیم عمل کنیم بلکه باید با ارائه لوایح دو فوریتی زمینه را برای حل مشکلات فراهم شود.

https://shoma-weekly.ir/b1FA6n