مجلس

کشتارمردم نیجریه برای تحت شعاع قراردادن اقتدار شیعیان در اربعین بود

کشتار شیعیان می تواند در جهت اختلاف افکنی فی مابین اهل تسنن و تشیع باشد که استکبار با کمترین هزینه در صدد ترغیب شیعیان برای انتقام از اهل تسنن برآید تا بدین واسطه مسلمین را تضعیف کند
حجت الاسلام مفید کیایی نژاد عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ضمن محکوم کردن جنایات و کشتار شیعیان نیجریه اظهار داشت: بیش از 200 نماینده مجلس شورای اسلامی در حمایت از رهبر شیعیان نیجریه آیت الله زکزاکی کشتار مردم نیجریه را محکوم کردند . البته اینکه حرکت نمایندگان بسیار خوب بود که با بی تفاوتی از آن رد نشدند و ضمن ابراز همدردی با مردم نیجریه خواستار شناسایی عاملان این جنایت بزرگ شدند.

وی در وصف رهبر شیعیان نیجریه گفت: در وصف این شیخ بزرگوار باید بگویم ایشان بعد از ورود به نیجریه توانسته است حدود 8 الی 10 میلیون نفر را به مذهب تشیع دعوت و آنها را رهبری کند. متاسفانه تا کنون از سرنوشت ایشان خبری در دست نیست،به نقل از برخی منابع ایشان را به یکی از پادگانهای ارتش نیجریه برده اند و از سرنوشت خانواده اش اطلاعی ندارند.

کیایی تصریح کرد: امید است، با تماسی که مسئولین جمهوری اسلامی با رئیسجمهور نیجریه گرفتند با عاملان این قضیه برخورد شود. متاسفانه آمار دقیقی از کشتهها مشخص نیست اما مطابق آمار بیش از 500 نفر به شهادت رسیدهاند. به نظر میرسد این کشتار نمی تواند اتفاقی باشد؛ علی القاعده حساب شده و برای برخورد با شیعه بوده که انتظار است هرچه زودتر عاملان این حادثه مشخص و به سزای اعمالشان برسند.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در تحلیل و ارزیابی خود در خصوص این حادثه تلخ یادآورشد: بنده معتقدم با توجه به راهپیمایی با شکوه و پرعظمت اربعین که به نوعی چشم دشمنان اسلام، به ویژه دشمن شیعیان را کور کرد، آنها این حرکت مذبوحانه را به راه انداختند تا این حرکت که به نوعی نمایش اقتدار شیعیان است را تحت شعاع قرار دهند.

نماینده مردم ساوجبلاغ خاطر نشان کرد: به نظر می رسد کشتار شیعیان نیجریه برای شکستن این اقتدار عظیم میلیونی است و با اقدامی از پیش تعیین شده درصدد انتقام برآمدند . البته معتقدیم مکر شیطان به زودی به خود آنها باز خواهد گشت. خوشبختانه مسئولین ما و رؤسای سه قوه ،رئیسجمهور، رئیس مجلس و رئیس قوه قضائیه و علمای و فضلای قم، آیات عظام صافی گلپایگانی و مکارم شیرازی و ...به خوبی موضع گرفتند. این انتظار و توقع از سایر علما درسایر بلاد هم می رود که جدی تر موضع گیری به کنند .

حجت الاسلام کیایی نژاد در ادامه با اشاره ضرورت هوشیاری و بصیرت درچنین وقایعی اذعان داشت: از طرفی بروز این اتفاقات و کشتار شیعیان می تواند در جهت اختلاف افکنی فی مابین اهل تسنن و تشیع باشد که استکبار با کمترین هزینه در صدد ترغیب شیعیان برای انتقام از اهل تسنن برآید تا بدین واسطه مسلمین را تضعیف کند. چنانچه سیاست استعمار پیر انگلیس، تفرقه کن و حکومت کن بوده است. لذا در مقطع حساس بیداری و بصیرت شیعیان را می طلبد که لازمه آن است که علما و مسئولین ، این قضایا را تبیین کنند و توطئه های استکبار را خنثی کنند .

وی با اشاره به سکوت مجامع بین الملل در برابر این حرکت تروریستی خاطر نشان کرد: البته سکوت مجامع بین الملل دور از انتظار نیست، چرا که آنها در رابطه با قضایایی که به نفعشان نباشد به هیچ عنوان اظهار نظر نمی کنند. در واقع اگر هم بخواهند سخنی در رابطه با محکومیت این کشتار داشته باشند، باید عاملان و تحریک کنندگان این حادثه را محکوم کنند. چنانچه حضرت امام ره فرمودند سر رشته همه شیطنتها به آمریکای جنایتکار میرسد لذا هرچه فریاد است باید بر سر آمریکا کشید. ما نمی توانیم این فتنه ها را جدایی از آمریکا بدانیم ، طبیعی است اگر جامعه بین الملل بخواهد جریانی را محکوم کند ابتدا باید آمریکا را محکوم کند و آنها هرگز چنین نخواهند کرد.

https://shoma-weekly.ir/jCeYaX