جامعه

کسی دلش برای دولت تدبیر و امید تنگ‌ نشده

غلامعلی رجایی، از حامیان حسن روحانی در تازه ترین اظهارات خود به آیت الله رئیسی پیشنهاد داده است که از جایگاه ریاست جمهوری استعفا دهد! رجایی گفته است: "در جهان مصادیق زیادی داریم که دولت ها خودشان اعلام کرده اند «توانایی اداره امور کشور را ندارند» بنابراین استعفا می دهند. اخیرا نیز در انگلستان شاهد آن بودیم بنابراین هیچ اشکالی هم ندارد که در کشور ما این اتفاق بیفتد. از آنجا که دولت سیزدهم از پس این ابربحران بر نمی آید و نشان داد تدابیرش برای معیشت مردم، دیپلماسی خارجی، دیپلماسی داخلی کارایی ندارد بنابراین آقای رئیسی اگر دلسوز کشور است و می خواهد خدمتی به کشور کند، پایان کار دولت خود را اعلام و از مسئولیت ریاست جمهوری استعفا دهد تا دولت جدیدی که از پس اداره کشور برمی آید مسئولیت را به دست گیرد".

جماعتی که این روزها دوباره روی کار آمدن خود را حلال همه مشکلات جا میزنند گویا از یاد برده اند که در دولت مورد حمایت همین جریان بود که تورم رکورد ۸۰ ساله ایران را زد، نرخ ارز ۸ برابر شد، تحریم‌ها تشدید شد، تراز تجاری کشور منفی شدو بزرگ‌ترین مفاسد اقتصادی تاریخ با رانت ۴۲۰۰ تومانی ایجاد شد.

دولت تدبیر و امید حتی به جان مردم رحم نکرد و برای تحقق اهداف سیاسی خود مدعی شد واردات واکسن کرونا زمانی امکان پذیر است که برجام احیا شده و ایران عضوfatf شود این در حالی بود که تنها یک هفته پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم واکسیناسیون عمومی به سرعت انجام شد و آمار مرگ و میر روزانه 700 نفر به صفر رسید.

دولت روحانی همچنین فروش نفت، پیوستن به سازمان اقتصادی شانگهای، تعاملات اقتصادی منطقه‌ای و افزایش صادرات غیرنفتی و منوط به تصویب برجام و FATF کرد و گفت تا برجام احیا نشود و ایران به FATF نپیوندد هیچ اتفاق مثبتی رخ نمی‌دهد اما همه این موارد در دولت رئیسی انجام شد بدون آنکه ایران به fatf بپیوندد و برجام احیا شود.

علاوه‌بر اینها دولت سیزدهم موفق شده ماهانه 10هزارمیلیارد تومان بابت بدهی دولت قبل پرداخت کند، حقوق‌های کارمندان را که وزرای دولت روحانی می‌گفتند حتی توان پرداخت حقوق یک ماهشان را هم نداریم بدون تاخیر و استقراض بپردازد، رنگ سبز را به بازار سهام برگرداند و...

درست است که این روزها شرایط زندگی برای مردم سخت شده است و اصلاح طلبان به واسطه ی همین سختی که خود مسبب آن بوده اند دندان طمع تیز کرده تا به قدرت بازگردند اما بررسی نظرسنجی‌ها هم در اواخر دولت قبل و هم نظرسنجی‌های فعلی نشان می‌دهد مردم با اینکه تحت فشار اقتصادی هستند، ولی دلشان برای دولت تدبیر و امید و حامیان آنها تنگ نشده و راهکار عبور از وضعیتی که دست‌پخت همان دولت است را در نگاه جهادی و انقلابی برای رفع موانع می‌دانند.

https://shoma-weekly.ir/pG8fua