مجلس

کسی به دنبال حکم حکومتی نباشد

اصلح کسی است که باتقوا و متدین باشد. اگر این ویژگی ایمان در آن ظهور و بروز داشته باشد، قطعاً از بسیاری از اشتباهات و خطاها و مفسده ها به دور خواهد بود .
محمدرضا امیری عضو فراکسیون موتلفه اسلامی با بیان آنکه قانون فصل الخطاب است، اظهار داشت:  در دیدار اخیر نمایندگان با مقام معظم رهبری چند محور بیان شد. ایشان مبحث فصل الخطاب بودن قانون و آنکه در قانون بن بستی نداریم را مطرح کردند، ضمن اینکه تشکر کردند از همه کسانی که در سخنانشان قبل از بررسیهای شورای نگهبان، تابعیت خود را از قانون عنوان کردند و نظر شورای نگهبان را پذیرفتند. بیان ایشان نشانگر این بود که علیالظاهر کسی به دنبال حکم حکومتی نباشد.

وی افزود: تمامی نامزدها قبل از اعلام احراز صلاحیتها، در مصاحبه و سخنان خود بیان کردند که ما قانونمندیم و از قانون تبعیت می کنیم؛ پس سخنان دیگر معنا ندارد. شورای نگهبان یک نهاد قانونی است و جایگاه آن در قانون اساسی تدوین شده است. بنابراین فصل خطاب بودن آن در این امر جای شبهه ای باقی نمی گذارد و به نظر میرسد نمی توان آن را طور دیگری تفسیر کنند.

نماینده مردم کهنوج در ادامه با بیان ویژگی های فرد اصلح خاطر نشان کرد: اصلح کسی است که باتقوا و متدین باشد. اگر این ویژگی ایمان در آن ظهور و بروز داشته باشد، قطعاً از بسیاری از اشتباهات و خطاها و مفسده ها به دور خواهد بود .

امیری تأکید کرد: ویژگی دوم رئیس جمهور علاوه بر ویژگی تدین و تقوا، باید روحیه مقاومت و ایستادگی در مقابل با استکبار جهانی و دشمنان این نظام و انقلاب را داشته باشد و توان دفاع از حقوق این مردم و ملت بزرگ را داشته باشد . این ویژگی در اصلح بودن رئیس جمهور می تواند مؤثر باشد.

وی تصریح کرد : از دیگر شاخص های اصلح که میتوان از آن نام برد ، بحث حضور در میان مردم و تلاش و جدیت در کار و در واقع دوندگی برای حل مشکلات مردم است، به نظر من هرکس این سه ویژگی را داشته باشد، می تواند سکاندار اجرایی کشور باشد.

 البته بحث روحیه جهادی و مقاومت بحثی است که مقام معظم رهبری هم در گذشته بیان فرموده بودند؛ مضاف براینکه ایشان دربیانات خود در ابتدای سال تأکید داشتند که رئیس جمهور آینده باید نقاط قوت این دولتها را داشته باشد و نقاط ضعف آنها را نداشته باشد این مسئله خود می تواند ملاک خوبی برای انتخاب اصلح  باشد.

https://shoma-weekly.ir/2yBlLw