ویژه

کسانی که فتنه سال ۸۸ را به راه انداختند باید عذرخواهی کنند

خداوند از کسانی که فتنه سال ۸۸ را به راه انداختند، نگذرد چراکه ظلم بزرگی به انقلاب اسلامی کردند.

حجتالاسلام سید ابراهیم رئیسی معاون اول قوه قضائیه نیز به عنوان سومین سخنران مراسم دهه آخر صفر حزب موتلفه اسلامی گفت: خداوند از کسانی که فتنه سال ۸۸ را به راه انداختند، نگذرد چراکه ظلم بزرگی به انقلاب اسلامی کردند.

وی با تأکید بر اینکه راه بازگشت از این ظلم بزرگ به انقلاب عذرخواهی، ندامت و پشیمانی است، گفت: باید عذرخواهی و اظهار ندامت کنند نه اینکه بر یک موضوع باطل ایستادگی داشته باشند.

معاون اول قوه قضائیه ادامه داد: فتنهگران در انتخابات سال ۸۸ فضا را به گونهای جلوه دادند که دشمن فکر کرد جای پایی در نظام جمهوری اسلامی دارد، بنابراین معتقدم که تنها راه بازگشت توبه، اظهار ندامت و عذرخواهی از ملت ایران و خداوند است.

حجتالاسلام رئیسی، تأکید کرد: انسانهای شاخص و متصل به انقلاب اسلامی باید مراقبت بیشتری داشته باشند؛ امروز تنها مقام معظم رهبری را میتوان مفسر و مبین خط امام (ره) دانست.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه جهل اولین عامل دینگریزی در جوامع است، گفت: کسانی که در روز عاشورا و واقعه کربلا مقابل اباعبداللهالحسین (ع) ایستادند جاهل مزاحم بودند. بنابراین انسان اگر دچار جهل شود سخن حق را نمیپذیرد و این اصل نیازمند قرب زمانی نیست.

حجتالاسلام رئیسی در ادامه سخنان خود به اعتراض مردم بحرین اشاره و تصریح کرد: بحرینیها میگویند که هر یک نفر باید یک رأی داشته باشد بنابراین چرا آنهایی که مدعی نظام دموکراسی بودند امروز نمیگذارند بحرین یک نظام دموکراتیک داشته باشد.

وی گفت: تکفیریهای موجود در سوریه و فلسطین دارای ذهنیتهای بسته هستند و نظام استکباری از این ذهنیت سوءاستفاده میکند بنابراین افرادی که به دست تکفیریها مواد منفجره میدهند دارای تکنیک جاهلی هستند.

معاون اول قوه قضائیه اضافه کرد: جهلزدایی در جهت علم و عمل صالح جامعه بشریت سبب بیداری فطرتها میشود و با این بیداری امر به معروف و نهی از منکر اجرایی خواهد شد.

حجتالاسلام رئیسی با بیان اینکه هدف استکبار القای واژه «نتوانستن» به جامعه بشری است، گفت: جمهوری اسلامی ایران دارای مکتب انتظار است و کار این مکتب نیز القای امید به جامعه بشری است در حالی که مکتب اسلام هدف دیگری را تعقیب میکند.

وی در پایان مسئولیتگریزی و تقلیدهای کورکورانه را دومین عامل دینگریزی برشمرد.

https://shoma-weekly.ir/csVLBU