ویژه

کسانی که اقتصاد‌دان نباشند، نمی‌توانند در مقابل تک دشمن مقاومت کنند

دکتر یحیی آل اسحاق نامزد حزب موتلفه اسلامی در انتخابات ریاست جمهوری گفت: اصولگرایان برای معرفی کاندیدای خود حتماً باید به اجماع و نظر واحد برسند.
دکتر یحیی آل اسحاق نامزد حزب موتلفه اسلامی در انتخابات ریاست جمهوری گفت: اصولگرایان برای معرفی کاندیدای خود حتماً باید به اجماع و نظر واحد برسند.

وی در جمع خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه امروز کشور در شرایط خاصی قراردارد، بیان کرد: اداره کشور بر مبنای واقعیتنگری و آرمانگرایی است که کاندیداهای اصولگرا ضمن اینکه به واقعیتهای جامعه توجه دارند، به مشکلات جامعه از جمله رشد اقتصادی، اشتغال، تورم، سرمایهگذاری و اقتصاد جامعه توجه جدی دارند.

عضو ائتلاف اکثریت اصولگرایان حل مشکلات معیشت مردم، بیکاری و افزایش تولید داخلی را از مهمترین برنامههای خود اعلام کرد و گفت: در یک سال اول فعالیتهای دولت جدید باید مشکلات معیشت مردم،بهداشت و درمان مردم حل شود.

 وی توجه به مسکن را از اولویت بعدی دانست و تصریح کرد: هرچند دولت گذشته در ساخت مسکن تلاشهایی کرد اما بخش عمدهای از آنها نیمه تمام گذاشته شد که باید در اسرع وقت آنها را تکمیل کرد و تحویل مردم داد.

آل اسحاق با اشاره به اینکه تجربیات دوران سازندگی اکنون برای حل مشکلات اقتصادی کاربردی است، تأکید کرد: در حوزه اقتصاد تسلطم بیشتر از دیگران هستم.

وی توجه به اقتصاد مقاومتی را مورد اشاره قرارداد و افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی سالها است بر توجه به اقتصاد تاکیدات فراوانی دارند که مجموع این بیانات اقتصاد مقاومتی است که باید با تدبیر و برنامه در این عرصه فعالیت کرد و موفق شد.

 وی تاکید کرد: کسانی که اقتصاددان نباشند، نمیتوانند در مقابل تک دشمن مقاومت کنند که لازم است به این کار مسلط باشند.

 نامزد حزب موتلفه اسلامی در انتخابات ریاستجمهوری گفت: دولت نهم و دهم با اقتصاد توزیعی و با رویکرد مردمی پا به عرصه اقتصاد گذاشت که با افزایش نقدینگی در جامعه روبرو و موجب افزایش فشارهای اقتصادی ، تورم و گرانی شد.

 آل اسحاق افزود: توجه به تولید و استفاده از ظرفیتها و پتانسیلها با توجه به اقتصاد خارجی میتوان مشکلات اقتصادی جامعه را برطرف کرد.

 وی گفت: تحریمها حدود 30 درصد در تورم و مشکلات اقتصادی اثر داشته است و بیشتر مشکلات اقتصادی به علت سیاستزدگی است.آل اسحاق با بیان اینکه سیاست خارجی کشور با اقتصاد در تعارض است، افزود: باید سیاست خارجی با اقتصاد و سیاست داخلی همسو باشد تا بتوان بر مشکلات جامعه فائق آمد. آل اسحاق با اشاره به اینکه اکنون اقتصاد کشور 70درصد وابسته است، اضافه کرد: واردات کشور از 15میلیارد دلار اکنون به 70تا 80 میلیارد دلار رسیده است که این وابستگی نتیجه بیتوجهی به تولیدات داخلی است.  وی بر اجماع اصولگرایان تاکید کرد و گفت: اصولگرایان برای معرفی کاندیدای خود حتماً باید به اجماع  و به یک نظر واحد برسند.

 آل اسحاق ظرفیتهای اقتصادی استان بوشهر را منحصر بفرد اعلام کرد و افزود: با وجود این پتانسیلها اما از این فرصت خوب استفاده نشد.

 آل اسحاق با بیان اینکه دکتر احمدی نژاد تنها در  چهار سال اول ریاست جمهور در چارچوب آرمانهای اصولگرا حرکت کرد گفت: در دولت دهم احمدی نژاد از آن اصول فاصله گرفت و امروز آنچه به آن انتقاد میکنند این است که از سیاستهای اصولگراها فاصله گرفته است.

 وی بیان کرد: ما هم واقعیت گرا و هم آرامانگرا هستیم، در واقع هم دنیا و هم آخرت  را در نظر میگیریم.
https://shoma-weekly.ir/UQUOwb