جامعه

کتابخانه مساجد در توسعه فرهنگی موثر است

توسعه کتابخانه های مساجد، فراهم کردن زمینه به امانت‌سپاری کتاب در مساجد می تواند به ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه کمک کند.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به فعالیت کتابخانه ها در کنار مساجد گفت: توسعه کتابخانه های مساجد، فراهم کردن زمینه به امانت‌سپاری کتاب در مساجد می تواند به ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه کمک کند.

لاله افتخاری، معاونت امور بانوان کمیته فرهنگی و آموزشی در ستاد مرکزی اربعین در گفتگو با خبرنگار شبستان در نمایشگاه کتاب تهران، گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با توجه به جایگاهی که در شهرها، روستاها و محله ها دارند می توانند در توسعه فرهنگی و توسعه فرهنگ مطالعه در جامعه نقش آفرینی کنند.

افتخاری با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد می توانند به مرکز معرفی کتاب های مناسب به جامعه باشند، افزود: معرفی کتاب های خوب، برگزاری مسابقات کتابخوانی، اجرای برنامه های فرهنگی و تبلیغی از جمله اقداماتی است که می تواند در ترویج فرهنگ مطالعه توسط مساجد مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به فعالیت کتابخانه ها در کنار مساجد گفت: توسعه کتابخانه های مساجد، فراهم کردن زمینه به امانت‌سپاری کتاب در مساجد می تواند به ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه کمک کند.

معاونت امور بانوان کمیته فرهنگی و آموزشی در ستاد مرکزی اربعین خاطرنشان کرد: کانون های مساجد می توانند با ایجاد کتابخانه های مجازی و معرفی کتاب های مجازی در توسعه فرهنگ مطالعه و دسترسی آسان به کتاب نقش موثری داشته باشند.

https://shoma-weekly.ir/5wdLcU