مجلس

کاهش جرایم در رمضان؛ اثبات سازگاری فطرت با معنویت

عبدالرضا مصری رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در رابطه با علل کاهش جرم و جنایت در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: مطابق آمار‌ها و شواهد ماه مبارک رمضان با کاهش جرم و جنایت در جامعه مواجه هستیم، که این امر می‌تواند به عنوان الگویی برای برداشت صحیح از معنویت در هر جامعه‌ای باشد.
عبدالرضا مصری رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در رابطه با علل کاهش جرم و جنایت در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: مطابق آمارها و شواهد ماه مبارک رمضان با کاهش جرم و جنایت در جامعه مواجه هستیم، که این امر میتواند به عنوان الگویی برای برداشت صحیح از معنویت در هر جامعهای باشد.

وی افزود: هرساله ما در ماه مبارک شاهد هستیم که جرایم مختلف و حتی اختلافات جزیی و خانوادگی نه تنها کاهش پیدا میکند، بلکه برخی از دلخوریها و اختلافات هم از بین میرود. مطابق آمارها دراین ماه جرایم کاهش مییابد، حتی تعداد طلاقها پایین میآید و جرایمی چون دزدی و... به شدت کاهش پیدا میکند.

رئیس فراکسیون حزب موتلفه اسلامی در بیان علل این کاهش اظهار داشت: این مسئله نشان دهنده رابطه مستقیم معنویت با فطرت آدمی است، چون انسانها هرچه به سمت معنویت پیش روند، نسبت به حقوق دیگران بیشتر ادای دین و وظیفه کرده و به حقوق آنها تعرض نمیکنند.

وی افزود: در حقیقت معنویت و دین احیا کننده رعایت حقوق فردی و اجتماعی توسط افراد جامعه است. لذا به نظر من این مبحث یک الگوی بسیار مناسبی است که ما از برکت آن میتوانیم استفاده نماییم. اگر پایداری این معنویت در طول سال ملکه بشود و افراد بتوانند از این سرمایه عظیم بهرهمند شوند، میتوان از همین الگو برای کاهش مشکلات و ناهنجاریهای اجتماعی در همه ابعاد استفاده کنیم.

مصری در پایان خاطر نشان کرد: به هر حال آنچه مسلم است اینکه جایی که نام و یاد خدا است، باعث میشود افراد کمتر به حقوق یکدیگر تعرض کنند، چون جرم و جنایت ناشی ازتعرض به حقوق دیگران است، ناشی از دست درازی انسان به حقوق حقه دیگران است، لذا این مسئله خود از برکات ماه خداست.

https://shoma-weekly.ir/zoqPqO