مجلس

کالاهای اساسی نباید از قیمت شهریور سال گذشته گران‌تر شوند

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بودجه سال ۱۴۰۱ مابه‌التفاوت ارز ترجیحی با ارز نیمایی را مشخص کرد که این اقدام کمکی کمک بزرگی به دولت بود و به نوعی شفاف سازی در بودجه بود‌.
حجتالاسلام احد آزادیخواه، سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی«نما» در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه قانون درباره حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی چه میگوید، اظهار داشت: مجلس به هیچ وجه دولت را ملزم به تغییر نحوه تخصیص ارز ترجیحی نکرده است.

وی متذکر شد: مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بودجه سال ۱۴۰۱ مابهالتفاوت ارز ترجیحی با ارز نیمایی را مشخص کرد که این اقدام کمک بزرگی به دولت بود و به نوعی شفاف سازی در بودجه بود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از سوی دیگر ما در بودجه تصویب کردیم که اگر دولت قرار است تغییری در نحوه تخصیص ارز ترجیحی ایجاد کند، باید مقدمات آن فراهم شود.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی افزود: نکته مهم دیگر که در قانون مجلس آمده آن است که قیمت کالاهای اساسی نباید از شهریور سال ۱۴۰۰ بیشتر شود و این مسئله خیلی مهم است و دولت باید به آن توجه کند.

آزادیخواه تاکید کرد: دولت میگوید در حال حاضر قانون مجلس را اجرا میکند و حرف ما آن است که اگر واقعاً دولت به دنبال اجرای قانون است، باید قانون را به درستی و به طور کامل اجرا کند و نباید قیمت کالاها بالاتر از قیمتهایی باشد که در شهریور سال ۱۴۰۰ بود.

https://shoma-weekly.ir/gbVQne