ویژه

کارنامه 88 برخی جریانات جرأت دخالت مجدد به انگلیس داد

ملت تجربه نامطلوبی را در فتنه 88 با ایفای نقش انگلیس و فرانسه به خاطر دارد که ردپای برخی مشاوران و فرزندان همین چهره ها در ارتباط مستقیم با رسانه های انگلیسی دیده می شد. شاید همان تجربه هم انگلستان را به امکان اثرگذاری با مشارکت برخی از این مشاورین در بیوت نامزدها امیدوار کرده است.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: سابقه دخالت انگلیس در امور ایران به سال های بسیار دورتری برمی گردد که عموما هم از طریق اختلاف افکنی میان نیروهای داخلی بوده است.
محمد مهدی اسلامی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، در خصوص حمایت رسانه های انگلیس از برخی لیست های انتخاباتی در کشور گفت: سابقه دخالت انگلیس در امور ایران به سال های بسیار دورتری برمی گردد که عموما هم از طریق اختلاف افکنی میان نیروهای داخلی بوده است. به عنوان مثال در نهضت مشروطه انگلستان روشی را در پیش گرفت که با ظاهر حمایت از این جنبش ابتدا شیخ فضل الله نوری را حذف کرد و بعد از آن مهیا کنندگان مقابله با شیخ همچون سید عبدالله بهبهانی توسط عوامل انگلیس حذف شدند و سرانجام مشروطه را در ایستگاه رضاخان متوقف کردند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی مثال بعدی در این خصوص را نقش آفرینی رسانه های انگلیس در کودتای 28 مرداد عنوان کرد و افزود: انگلیس در کودتای 28 مرداد مستقیم ورود پیدا کرد و در آن ماجرا نیز رادیو بی بی سی نقش موثری داشت و حتی اعلام رمز کودتا نیز از طریق بی بی سی اعلام شد.

اسلامی با بیان اینکه در مواقعی که انگلیس حمله به یک چهره ورود مستقیم پیدا می کند، می توان فهمید که او منافع آنها را به خطر انداخته است، ادامه داد: مسلم این است که همه نامزدهای فعلی گزینه های سالمی هستند و توسط شورای نگهبان صلاحیت آنها تایید شده است. اما این به معنای عدم نگرانی درباره خباثت انگلیس نیست. ملت تجربه نامطلوبی را در فتنه 88 با ایفای نقش انگلیس و فرانسه به خاطر دارد که ردپای برخی مشاوران و فرزندان همین چهره ها در ارتباط مستقیم با رسانه های انگلیسی دیده می شد. شاید همان تجربه هم انگلستان را به امکان اثرگذاری با مشارکت برخی از این مشاورین در بیوت نامزدها امیدوار کرده است.

مدیر موسسه مطبوعاتی شما با تاکید بر اینکه فهرست مورد توجه انگلیس برای دو قطبی سازی، فهرستی است که عموم چهره های حاضر در آن چهره های انقلابی و ضد استکبارند، افزود: در چند روز اخیر بخش کثیری از آنها مواضع روشنی را علیه این توطئه به نمایش گذاشتند. اما همچنان جای اعلام برائت شخص هاشمی رفسنجانی خالی است. او به جای محکوم کردن توطئه دشمن به افرادی که درباره این توطئه روشنگری می کنند حمله کرده است. در حالی که مواضع مستمر بی بی سی و برخی دیگر رسانه های انگلیسی واضح تر از آن است که بتوان با فرار به جلو نادیده گرفته شود.

https://shoma-weekly.ir/TLv4Bt