ویژه

کارشکنی آمریکا در انتخابات سوریه، دلیل ترس از اراده ملت این کشور است

معاون امور بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی گفت: یکی از راههای دموکراتیک برای حل مسائل سوریه برگزاری انتخابات در موعد تعیین شده در جهت مشخص کردن سرنوشت آینده مردم سوریه خواهد بود.
حمیدرضا ترقی، معاون امور بینالملل حزب موتلفه اسلامی ، درباره برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سوریه در ۱۳ خردادماه گفت: این انتخابات میتواند اثبات کند که تلاش غربیها برای سرنگونی بشار اسد نه تنها مبتنی بر خواسته مردم سوریه نبوده بلکه اقدامی مغایر با رفتارهای دموکراتیک است.

وی ادامه داد: همچنین این انتخابات حاکی از این است که خواسته غربیها برای تغییر رژیم و حکومت سوریه یک خواسته تحمیلی بر ملت این کشور است و از طرف دیگر نشان خواهد داد که مردم سوریه چه سرنوشتی را برای خود رقم خواهند زد.

معاون امور بینالملل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به مخالفت کشورهای غربی با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سوریه گفت: مخالفت غربیها از امروز آغاز شده و از همین الان این انتخابات را نفی میکنند و نمیخواهند اجازه دهند که مردم سوریه خود سرنوشتشان را تعیین کنند. این مخالفت غربیها حاکی از ترس و نگرانی آنها از اراده ملت سوریه است.

ترقی اضافه کرد: کشورهای منطقه از جمله کشورهای عربی و حتی ترکیه دستشان به خون مردم سوریه آغشته شده است و همواره از تروریستها حمایت کردهاند. اینها نمیتوانند برگزاری انتخابات آزاد در سوریه را بپذیرند و درصدد کارشکنی برای برگزاری این انتخابات هستند.

وی با اشاره به اظهارات بان کی مون دبیرکل سازمان ملل در انتقاد از برگزاری انتخابات در سوریه گفت: از هم اکنون طبق ارزیابیهای انجام گرفته مردم سوریه به دلیل دخالت بیگانگان در مسائل داخلی شان و اعزام صدها تروریست به این کشور برای نابودی و از بین بردن امنیت، آسایش و آرامش کشورشان اعتقادشان به دولت فعلی بیش از گذشته شده است و این مسئله هراسی را در غربیها به وجود آورده که شاهد مشارکت مردم به نفع بشار اسد باشند و از طرف دیگر مخالفان دولت هیچ جایگاه و پایگاهی در میان ملت سوریه نداشته باشند.

معاون امور بینالملل حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: از آنجایی که غربیها در حوزه نظامی شکست خوردهاند اکنون به دنبال این هستند که این انتخابات را به رسمیت نشناخته و نتیجه آن را نپذیرند تا در جبهه سیاسی هم شکست نخورند. این در حالی است که دستگاههای اطلاعاتی آمریکا خود اذعان کردند که بیش از ۷۰ درصد از مردم در انتخابات به بشار اسد رای خواهند داد که این نشان میدهد که ادعای غربیها مبنی بر عدم مشروعیت به اسد یک ادعای بیاساس بوده و مبتنی بر خواست و اراده مردم سوریه نیست.

https://shoma-weekly.ir/N04IBa