مجلس

کارآمدی دین در اداره حکومت به اثبات رسید

علی رغم دشمنی‌‌های غرب در این سی وسه سال، جمهوری اسلامی ایران به کوری چشم آنها برجای خودش استوار است. دستاوردهای انقلاب روز به روز بهتر و روبه رشد است. پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در کلیه زمینه‌ها با تکنولوژی برتر و روز دنیا داشته‌ایم که درصد قابل قبولی از نظر پیشرفت در عرصه بین‌الملل مطرح است. ما در دهه فجر امسال نیزمجدداً یک‌سری دستاوردهای جدید دفاعی و دارویی و صنعت و زیر ساخت‌های کشور رونمایی کردیم. این را دشمنان ما بدانند انقلاب بعد از 33 سال زنده است و با همان شدت الحمدلله جلو می‌رود.
جمهوری اسلامی ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با محوریت حکومت اسلامی، علی رغم کارشکنیهای استکبار جهانی در ابعاد مختلف پیشرفتهای چشمگیری داشته است. ملت ایران با عزتمندی در برابر قدرتهای بزرگ ایستاد و با اتکا به خداوند در راه استقلال و اقتدار نظام اسلامی تا پای جان ایستادگی کرد، بهطوری که اکنون بعد از گذشت سی و چهار سال از عمر انقلاب، کشورهای مسلمان منطقه به تأسی از جمهوری اسلامی ایران در برابر استکبار جهانی ایستادند و ملتهای مسلمان خواهان حکومت اسلامی شدند.

حجتالله خدایی سوری نماینده مردم سلسله و دلفان در رابطه با دستاوردهای انقلاب اسلامی اظهار داشت: در رابطه با دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی باید گفت‌‌‌؛ علی رغم دشمنی‌‌های غرب در این سی وسه سال، جمهوری اسلامی ایران به کوری چشم آنها برجای خودش استوار است. دستاوردهای انقلاب روز به روز بهتر و روبه رشد است. پیشرفت قابل ملاحظهای در کلیه زمینهها با تکنولوژی برتر و روز دنیا داشتهایم که درصد قابل قبولی از نظر پیشرفت در عرصه بینالملل مطرح است. ما در دهه فجر امسال نیزمجدداً یکسری دستاوردهای جدید دفاعی و دارویی و صنعت و زیر ساختهای کشور رونمایی کردیم. این را دشمنان ما بدانند انقلاب بعد از 33 سال زنده است و با همان شدت الحمدلله جلو میرود.

 عضو فراکسیون حزبموتلفه اسلامی ادامه داد‌‌: یکی دیگر از دستاوردهای ما‌‌؛ به ذلت کشاندن استکبار جهانی است و نفوذ ایران در کشورهای منطقه و آمریکای لاتین است. امروز آمریکا دست و پای خود را گم کرده و میخواهد حوزه نفوذ ما را در آمریکای لاتین بگیرد این بزرگترین دستاوردی است که آنها نه تنها نتوانستند ما در داخل مرزها نظام مهار کنند بلکه هر جا میروند جای پای ایران اسلامی را میبینند. وی افزود: شاهد این مدعا سخنان خانم کلینتون است که اظهار داشت، خاطره من این است که هرجا میرفتم بحث ایران بود‌‌؛ یعنی بحث ایران برای ما یک عقده ویک مسئله شده بود ومن دائماً در این چهار ساله با آن در گیر بودم.

عضو کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی خاطرنشان کرد‌‌: در طی این سالها شاید ما یک سری مسائل و بحران‌‌های اقتصادی را داشتیم اما خوب است که آثار و برکات نظام را از زبان زبان دشمنانمان بشنویم که اکنون ما کجا هستیم و چهکار میکنیم.

وی مجلس شورای اسلامی را یکی دیگر از دستاوردهای نظام تلقی کرد و گفت: یکی دیگر از دستاوردهای نظام مجلس است. مجلس ما از مجلس‌‌های فرمایشی قبل از انقلاب نیست. درطی تاریخ مجلس در قبل از انقلاب نمییابیم که مجلسی با یک انتخاباتی آزاد از مردم صورت پذیرفته باشد. مجلسی که از کلیه اقشار و نخبگان جامعه در آن حضور دارند و با همان قوانین تصویب شده‌‌‌؛ انقلاب را پیشبردیم. با همان قوانین پیشرفتها و دستاوردهایی را بهدستآوردیم. البته یکی از کارهای دشمن این است برروی مجلس دائماً کارمیکند ولی تاکنون موفق نشده است. البته یک دوره کوتاهی دردوره ششم بود که مشکلاتی در مجلس بهوجود آوردند و آنها دلخوش از این مسئله میخواستند از این رهگذر به نظام ضربه بزنند که با نصرت الهی خواسته آنان محقق نشد.

سوری تصریح کرد: اکنون مجلس نهم هم مجلس مردمی و بر پایه ولایت است و دنبال حفظ دستاوردهای انقلاب و پیشرفت آن است. حضور بیش از 120نفر از نمایندگان ایثارگر نشان دهنده بلوغ و رشد سیاسی مردم است که چگونه انتخاب کنند. اینها همه نیروهایی هستند که مطیع امر ولایت و قوانینی نظام و مقررات جمهوری اسلامی هستند. لاله افتخاری عضو شورای مرکزی حزبموتلفه اسلامی با بیان دستاوردهای انقلاب از ابعاد مختلف اظهار داشت: دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی از چند بعد قابل بررسی است. یکی از این دستاوردها همان مردم سالاری دینی است که علی رغم مخالفتها با مقاومت توانستیم همه مخالفان کنار بزنیم و روز به روز بالندهتر وبا قدرت بیشتری به جریان خودمان ادامه بدهیم.

وی افزود: مدعیان جدایی دین از سیاست دائما مطرح میکردند‌‌؛ کشوری که میخواهد بر روی پای خود بایستد و بقایی داشته باشد، باید وابسته به غرب و شرق باشد. بحمدالله نظام اسلامی ما بدون هیچ وابستگی استقلال و استقرار خودمان را حفظ کرده و براین این راستا مانده است.

 نماینده مردم تهران تصریح کرد: بحث دیگری مطرح است که نظام ما برای کل دنیا دستاورد داشته است. شعاری که مدتها از تریبون جهانی و دیگران مطرح میشد. فریاد جدایی دین از سیاست بود که همه اینها زمانی کلیسا را از سیاست و حکومت جدا دانستند، که جمهوری اسلامی ایران خلاف آن را اثبات کرد و نشان داد که در حقیقت کشور داری که برمبنای دین باشد و از درون دین روییده باشد بسیار میتواند آینده فعال و درخشان ومعینی داشته باشد. با برنامه معین و خط و مشیء تعیین شده میتواند شعائر اسلامی را پیش ببرد چون دین برای انسان همه لحظات وابعاد زندگی را به تصویر میکشد.

وی ادامه داد: دلیل اینکه میگوییم جمهوری اسلامی موفق بوده است همین مخالفتهایی است که دارد صورت میگیرد. تحریم‌‌هایی که روز به روز تشدید میشود. شبکههایی فارسی زبانی که در طول سالهای متمادی وخصوصاً سالهای اخیر ودرزمان نزدیک شدن به برنامههای خاص کشور چون 22 بهمن و انتخابات و روز قدس حملات و فعالیت خود را از سوی بیگانگان افزایش میدهند. همه اینها نشان میدهد که ما درشعاری که سر دادیم و اقداماتی که انجام دادیم زبانزد و موفق هستیم. هراس استکبار براین اساس است که میخواهد ایران به عنوان الگوی موفق مطرح نشود و در پی کارشکنی است.

عضو فراکسیون حزبموتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: اما با این همه عداوت باید به کشورهای اسلامی الگوی مردم سالاری دینی را نشان داد وهم الگوی وابستگی به دین و برنامهریزی براساس آموزههای دینی. باید مصداق آیه شریفه نفی سبیل را به تصویر کشید؛ یعنی به جای سلطه غیر مسلمانان و سلطه استکبار بر کشورهای اسلامی که متأسفانه در برخی از کشورهای منطقه ما آثار شوم آن را میبینیم نشان داد که ما مقتدرانه ایستادیم و با برادران دینی خود برادر هستیم‌‌‌؛ با کشورهای اسلامی برادر هستیم و مسلمان که اقلیت و اکثریت در کشورهای متعددی هستند، افراد یک خانواده هستند و علیه دشمنانمان چنانکه پیامبر ما میفرماید، مشت محکم و واحدی هستیم که بر دهان یاوه گویان و دشمنان جهان اسلام وارد میکنیم.

وی تصریح کرد: وحدت یکی از نمونههای بارز دستاوردهای انقلاب است که خنثی کننده برنامههای دشمنان بر مذاهب اسلامی است. روز قدس از محورهای وحدت ما است که به برکت جمهوری اسلامی بوده است.

عضو فراکسیون زنان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ارتقای جایگاه زنان ایران بعد از انقلاب به عنوان یکی از دستاوردهای نظام اسلامی اظهار داشت‌: یکی دیگر از دستاوردهای نظام اسلامی ارتقا جایگاه زنان در جامعه بوده است. توانمندی آنان در زمینه‌های تحقیقاتی و پژوهشی و حضور زنان در اجتماع وعرصه‌های مختلف چون مسائل اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی و علمی چشمگیر بوده است. همچنین رشد فرهنگ قرآنی و رشد متخصصان قرآنی و مسائل دینی درجای خود قابل توجه است که ارائه آن به عنوان الگوی مؤثرو الهام‌بخش برای کل دنیا می‌تواند باشد. ازجهت علمی نیز توانستیم در بسیاری از دانشها که اصلاً مطرح نبودیم  به‌ مراتب بسیار خوبی برسیم که این خود شگفتی ایجاد کرده است .
https://shoma-weekly.ir/g963DH