جامعه

چند کلمه‌ای با تولید کنندگان اسباب بازی داخلی

اسباب بازی‌ها در شکل گیری شخصیت افراد تأثیر‌گذار هستند، تولید کنندگان اسباب بازی در ایران باید به این نکته توجه داشته باشند که کودکان به دنبال اسباب بازی‌های جذاب و جدید هستند بنابراین باید وسایل بازی کودکان را طوری طراحی کنند که علاوه بر جدید بودن جذاب با کیفیت و ارزان قیمت نیز باشد.
محمد پیروی- اسباب بازیها در شکل گیری شخصیت افراد تأثیرگذار هستند، تولید کنندگان اسباب بازی در ایران باید به این نکته توجه داشته باشند که کودکان به دنبال اسباب بازیهای جذاب و جدید هستند بنابراین باید وسایل بازی کودکان را طوری طراحی کنند که علاوه بر جدید بودن جذاب با کیفیت و ارزان قیمت نیز باشد.

اسباب بازیهای ساخت داخل باید به صورت تبلیغات و از طریق صدا و سیما به خانوادهها معرفی شوند تا والدین کودکان اسباب بازیهای چینی و ضد فرهنگ را برای فرزندان خود خریداری نکنند. برخی خانوادهها که قیمت بالای اسباب بازی برای آنها مهم است و فکر میکنند که این گونه اسباب بازیهای تولید خارج بر شکل گیری شخصیت فرزندشان تأثیر بیشتری دارد، اما والدین باید به این نکته توجه داشته باشند که قیمت اسباب بازیها نمیتواند بر خوب بودن آنها تأثیر داشته باشد زیرا برخی اسباب بازیهای گران قیمت نیز بر شکل گیری شخصیت کودکان تأثیرات منفی دارد. والدین باید در تهیه اسباب بازی مناسب کودکان خود را راهنمایی کنند تا آنها در انتخاب اسباب بازی مورد علاقهشان دچار مشکل نشوند. همچنین تولید کنندگان باید فرهنگ جامعه اسلامی را مد نظر داشته باشند و اسباب بازیها را نیز به اقتضای سن بچهها و فرهنگ جامعه تولید و به بازار عرضه کنند.
تولید
کنندگان داخلی نباید تولیدات خارجی را الگو قرارندهند، اما در عوض تولیدکنندگان داخلی اسباب بازی باید به سمت استاندارد سازی این کالای مورد استفاده کودکان گام مثبت بردارند. همچنین تولیدکنندگان باید از مواد با کیفیت و اولیه برای ساخت این وسیله سرگرمی برای کودکان استفاده کنند تا آنها در تماس با اسباب بازیها به برخی بیماریها مبتلا نشوند. متأسفانه برخی سودجویان در کشور بدون در نظر گرفتن بحث بهداشتی و استاندارد در خصوص اسباب بازیها دست به واردات اسباب بازیهایی میزنند که سلامت کودکان را تهدید میکند بنابراین باید با این گونه افراد برخورد قانونی شود.

*روانشناس
https://shoma-weekly.ir/PNeTzz