ویژه

چقدر برای ولی خدا مفید هستیم؟

باید در امر واجبات محاسبه داشته باشیم. فردای قیامت روبه‌روی شهدا می‌ایستیم و خدا نکند که مانند انسان هایی باشیم که عکس شهدا را به دیوار زدند اما عکس شهدا عمل کردند.شهدا در انجام واجبات بسیار مقید بودند .
حجت الاسلام سید حسین مومنی استاد حوزه علمیه سخنران آخرین شب از مراسم عزاداری دهه آخر صفر حزب مؤتلفه اسلامی بود.

وی با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) گفت: انسان باید اهل محاسبه و مراقبه باشد یعنی سرمایه هایی که خداوند متعال به انسان داده را به بهترین وجه استفاده کند.

وی افزود: سالها قبل محضر مقام معظم رهبری رسیدیم و ایشان توصیه کردند که وقت کم است و کار زیاد و از سرمایه هایتان استفاده حداکثری ببرید زیرا سرمایه های انسان در حال از بین رفتن است.

این استاد حوزه علمیه همچنین با اشاره به محاسبه اعمال و رفتار انسانها توسط خودشان بیان داشت: باید در امر واجبات محاسبه داشته باشیم. فردای قیامت روبهروی شهدا میایستیم و خدا نکند که مانند انسان هایی باشیم که عکس شهدا را به دیوار زدند اما عکس شهدا عمل کردند.شهدا در انجام واجبات بسیار مقید بودند .

حجت الاسلام سید حسین مومنی تصریح کرد: مسلمان باید در محرمات و مستحبات و اخلاص نیز محاسبه داشته باشد. امام خمینی (ره) در وصیت نامه خود می فرمایند با دلی آرام و قلبی مطمئن از دنیا می روم اما به دعای شما محتاجم. این نشان می دهد ذره ای تکبر و خود برتربینی در وجود مبارک امام(ره) نبود. کسی می تواند در این کشور کار کند که کارش برای خدا باشد.وی با اشاره به تشییع شهدای تاکید کرد: شهدا با حضور خود به قلب انسانهای غافل شوک وارد می کنند. مسئولین خود را مقید کنند به بهشت زهرا(س) بروند و ببینند چه مسئولانی از نخست وزیر و رئیس جمهور در آنجا دفن هستند. آنها تشنه خدمت بودند نه تشنه قدرت.استاد حوزه علمیه تاکید کرد: باید بدانیم تا چه میزان به فرمایشات رهبری عمل میکنیم و چه قدر به درد ولی خدا می خوریم.

گفتنی است در شب آخر از مراسم عزاداری دهه آخر صفر حزب مؤتلفه اسلامی ، عزاداران با شهید قرایی وداع کردند.

https://shoma-weekly.ir/f7P2HF