ویژه

چشم امید دنیای اسلام به انتخابات مجلس نهم

ما یک مجلس قوی با ترکیبی از اصولگرایان که بتوانند اهداف و آرمانهای نظام را محقق کند نیاز داریم.

*حجت الاسلام والمسلمین سعیدی
در انتخابات پیش رو با یک متغیر هایی روبرو هستیم ، متغیرها الزاماتی را به دنبال دارد و ما یک مجلس قوی با ترکیبی از اصولگرایان که بتوانند اهداف و آرمانهای نظام را محقق کند نیاز داریم.
یکی از متغیر های تاثیر گذار تحولات مهم خاورمیانه است و بیداری اسلامی در منطقه که نشات گرفته از روح انقلاب اسلامی است و نتیجه انتخابات در تونس و مصر به نفع اسلام گرایان است ، مجلس ما می تواند پیام مهمی را برای تقویت و پشتیبانی از این حرکت در خاورمیانه داشته باشد.
نکته دوم متغیر ها این است که وضعیت دنیا نا آرام است، جنبش های اجتماعی در آمریکا و مساله بحران اقتصادی آمریکا و اروپا، تزلزل در سران اعراب، وضع متزلزل پاکستان و عراق. در این شرایط  باید ثبات و آرامش در ایران برقرار باشد که انتخابات می تواند نقش مهمی در این ثبات داشته باشد.
تجربه یک دهه عملکرد اصولگرایان در معرض تشکیل مجلس بعدی است، اگر مجلس نهم ترکیب اش ترکیب انسانهای قوی و اصولگرا و ولایتمدار باشد، بسیار در تداوم جریان اصولگرایی در کشور میتواند تاثیر گذار باشد.
و این انتخابات در دوره بعدی ریاست جمهوری هم تاثیر دارد ، این متغیرها مشخص کننده تکلیف مجموعه کسانی است که دل در گرو انقلاب، نظام و ولایت دارند.
دو نکته در اینجا وجود دارد:
1- مراجع تصمیم گیرنده، که دستگاههای مرجع هستند و باید حداکثر دقت را در انتخاب افراد محکم،متدین انقلابی و ولایتمدار که سابقه روشنی دارندد در لیست قرار دهند که در ذهن مخاطبانی که می خواهند رای دهند ابهام نباشد و راجع به افراد سوال نکنند و توجیه مناسبی را در ذهن مخاطب داشته باشد.
2- مردم متدین در جای ،جای نظام ایفای نقش کرده اند و نقش مردم در حمایت از ولایت و حاکمیت دینی بسیار مهم است.
گاهی مانند 9 دی باید برای نظام تولید قدرت کرد و گاهی در صندوق رای باید برای نظام ابراز وجود کرد. یعنی اکثریت مردم و پشتوانه قوی مردمی هم در اقتدار نظام می تواند موثر باشد و هم در ترکیب مجلس موثر است.
نکته قابل توجه در اینجا اینکه تفاوت خیلی عمده ای بین وظیفه شورای نگهبان و مردم است؛ شورای نگهبان محدودیت قانونی و زمانی دارد. زمان کمی برای تائید صلاحیت ها دارد و با حجم انبوهی از کاندیداها مواجه است . و شورای نگهبان به دنبال صالح است، مردم این محدودیت ها را ندارند و تکلیف آنها به دنبال اصلح رفتن است. بر خلاف شورای نگهبان که باید مثلا صلاحیت  1000 نفر را مورد بررسی قرار دهد، شهروند با دو یا سه کاندیدا سر و کار دارد. یک رای در انتخاب مجلس می تواند موثر باشد.
موضوع مهم دیگر در این انتخابات اینکه از الزامات تحقق مجلسی خوب، وحدت اصولگرایان است،اگر که فعالان سیاسی به تهدیدات و نگرانی ها و امید ها توجه کنند، دنیای اسلام به ما امید بسته و دشمن منتظر است ببیند عکس العمل چه خواهد بود، باید احساس تکلیف کنند و وارد عرصه همگرایی، هم اندیشی و هم افزایی شوند.
زمانی که وحدت ایجاد شد انتخاب را برای مخاطبینی که دنبال ارزشها هستند آسان خواهد بود و اگر اختلاف به وجود آید مخاطب را سرگردان می کند.
*نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران

https://shoma-weekly.ir/pIyJ7x