مجلس

چرا کسانی که ادعای سیاستمداری دارند به رابطه با آمریکا خوشبین هستند؟

حضرت امام (ره) در ابتدای انقلاب وقتی که استکبار جهانی و در راس آن آمریکا جنایتکار اعلام قطع ارتباط با ایران را کرد وکشور ما را تحریم کرد. امام فرمودند: «رابطه گرگ و میش معنا ندارد» و آن‌ها را گرگ صفت و درنده خوی معرفی کردند.
سید ناصرموسوی نماینده مجلس شورای اسلامی در رابطه با اظهارات اخیر یکی از سیاسیون در رابطه با مخالفت افراطیون در خصوص ارتباط با دنیا از‌‌ همان ابتدای انقلاب اظهار داشت: نکتهای که لازم است در این زمینه بیان شود، حضرت امام (ره) در ابتدای انقلاب وقتی که استکبار جهانی و در راس آن آمریکا جنایتکار اعلام قطع ارتباط با ایران را کرد وکشور ما را تحریم کرد. امام فرمودند: «رابطه گرگ و میش معنا ندارد» و آنها را گرگ صفت و درنده خوی معرفی کردند.

وی افزود: تا آنجایی که بنده اطلاع دارم از ابتدای انقلاب تاکنون فقط کشورهایی مثل اسرائیل غاصب و جنایتکار که اصلا ما آن را به عنوان یک کشور به رسمیت نمیشناسیم و کشورهایی مثل آفریقای جنوبی که بحثنژاد پرستی را ترویج و تبلیغ میکردند، با بقیه کشورها مشکلی نداشتیم. اما در ارتباط با آمریکا، متاسفانه الان کسانی خوشبین هستند و از آن دم میزنند و جنایات آمریکا را در عراق و افغانستان میبینند و میدانند که وقتی اینها در عراق آمدند و جاپایی پیدا کردند به ناموس و مال و جان مردم رحم نکردند! اما اینکه چه دلیلی دارد که آنها بر این امر مصر هستند جای سوال است.

موسوی ادامه داد: آمریکایی‌‌ها که هر جا حضور دارد، اموال مردم را به تاراج میبرند و یا در زمانی از کشور ما به واسطه آنکه در بین نجیبترین مردم دنیا زندگی میکرده، باز هم حق توحش گرفته است و... با توجه به این مسایل باز عدهای میخواهند فرش قرمز را برای آنان پهن کنند و از آنها دعوت کنند که بیایند و در کشور ما جای پایی پیدا کنند.

نماینده مردم فلاورجان خاطر نشان کرد: آنچه که برای نمایندگان مجلس شورای اسلامی که عصارهای از ملت ایران هستند، مطرح است که رابطه با ذلت را نمیپذیریم. اگر قرار است رابطهای باشد، باید رابطهای با عزت باشد. حال با هر کشوری که میخواهد باشد به غیر از آن کشورهایی که ما به رسمیت نمیشناسیم، رابطه عزتمند با همه کشورها را میپذیریم. به عنوان خدمتگزار ملت شریف ایران ما رابطهای را قبول داریم که اقتدار نظام ما و ملت ما که حاصل ۲۳۰هزار شهید برای این انقلاب است را زیر سوال نبرد. مقام معظم رهبری هم ارتباط با کشورهای دیگر را منع نکردند و اما این ارتباط نباید منجر به از بین رفتن اقتدار و عظمتی که به واسطه خون شهدا پیدا کردهایم، بشود.

موسوی با اشاره به بخشی از سخنان مهدی هاشمی در دادگاه در رابطه فتنه ۸۸ گفت: البته من واقعا متاسفم از شخصیتی که ادعای انقلابی دارد و برای ملت ایران یک فردی سیاسی و سیاست مدار شناخته شده است. اما بعد از گذشت سی و پنج سال از انقلاب، فرزندش در دادگاه سخنانی داشته باشد که صراحتا اعلام کند که ما فتنه ۸۸ را مدیریت کردیم، ما ولایت فقیه را قبول نداریم، پدرم هم قبول ندارد. این رفتارها خیلی زننده است و باید آقای رفسنجانی شجاعت و مردانگی نشان دهد مثل شخصیتهای بزرگوار دیگر چون آیت الله خزعلی که فرزندش را راند و فرمودند که او فرزند من نیست؛ ایشان هم اگر چنینی عقیدهای ندارد باید با صراحت تکذیب کند. اگر پسر ایشان عنوان میکند که پدرم ولایت فقیه را قبول ندارد؛ ایشان باید به صراحت برائت خود را از پسر اعلام کند. من تعجب میکنم که ایشان که ادعای سیاستمداری میکند! چرا با توجه به سابقهای که از آمریکا در ایران میشناسند، این طور خوشبینانه در خصوص ارتباط با آمریکا سخن میگویند. گمان میکنند با ارتباط با آمریکا، ایران مدینه فاضله میگردد؛ در حالی که یقین دارند مشکلات ما صد برابر میشود.

https://shoma-weekly.ir/N0c318