«دیگر خطری شما را تهدید نمیکند» «سفری ایمن با بیمه...»، «چرا نگرانید. بیمه... با شماست»
و در تبلیغات تصویری خود دستهایی از هر سو، انسانی را که نگران است محکم میگیرند و او خوشحال میشود و لبخند میزند. در تصویری دیگر طنابها، محکم، دور یک وسیله نقلیه، پیچیده شدهاند تا بلایی سرش نیاید و همه اینها یعنی این که کسی که بیمه دارد بلایی و خطری تهدیدش نمیکند. اما بر همگان واضح و مبرهن است که بیمهها پول میگیرند و پول میگیرند و پول میگیرند و تا بلایی بر سر کسی وارد نیاید، نم پس نمیدهند. حالا بماند که چه مصیبتهایی بر سر بلا دیده میآورند تا پولش را بدهند! بگذریم. صحبت این است که آقای بیمه! این فرهنگسازی که شما انجام میدهی جدا از این که اعتقادات مردم را به بازی میگیرد(که فعلاً در این مبحث نمیگنجد) گول زدن مشتریان را هم در پی دارد. واقعاً بیمه از خطرات جلوگیری میکند یا قرار است بعد از خطر به داد حادثه دیدهها و بازماندگان حادثه برسد؟ آیا کسی که بیمه دارد و به سفر میرود نباید منتظر حادثه باشد؟ یا کسی که بیمه دارد دیگر مریض نمیشود و نیاز به مراجعه به پزشک و بیمارستان ندارد. لطفاً مسیر تبلیغات را کمی عوض کنید و به جای آن که قبل از حادثه را تصویرسازی کنید، سراغ بعد از حادثه بروید که مثلاً کسی که حادثه دیده خیالش راحت است که بیمه هوایش را دارد. البته اگر واقعاً این طور باشد. راستی شما به خودتان نگیرید.