مجلس

چرا نردبان نجات دچار نقص فنی بوده است ؟!

مطابق شواهد ،نردبان آتش نشانی در دقایق اول به علت نقض فنی باز نشده بود و این 2 نفر به دلیل وحشت و عجله از گسترش حریق و دود از پنجره به بیرون آمدند و قصد پایین آمدن از نمای ساختمان را داشتند که در نهایت سقوط کردند.

فاطمه رهبر رییس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی طی تذکری به وزیر کشور خواستار رسیدگی به حادثه ساختمان میدان جمهوری شد و در گفتگو با خبرنگار شما گفت :این تذکر در رابطه با بررسی و برخورد جدی با عوامل و علت فوت 2 تن از بانوان زحمتکش تهرانی بود که در اثر سقوط از ساختمان در حال حریق، فوت کردند.

نماینده تهران تصریح کرد: مطابق شواهد ،نردبان آتش نشانی در دقایق اول به علت نقض فنی باز نشده بود و این 2 نفر به دلیل وحشت و عجله از گسترش حریق و دود از پنجره به بیرون آمدند و قصد پایین آمدن از نمای ساختمان را داشتند که در نهایت سقوط کردند.

وی خاطر نشان کرد: بنده طی تذکری از وزارت کشور در خواست بررسی و برخورد با عاملین این حادثه را داشتم . زیرا در زمانی که نردبان باید در کمترین زمان مورد استفاده قرار بگیرد چرا می بایست دچار نقص فنی بوده باشد .

قابل ذکر است، در حادثه آتش سوزی خیابان جمهوری به علت نقص فنی نردبان نجات آتش نشان ها، در عملیات نجات تاخیر رخ داده است که این امر منجر به فوت دو زن سرپرست خانوار شد .

https://shoma-weekly.ir/DtjAFH