مجلس

چرا بودجه فیلم لاله صرف دختران مخترع نمی شود؟

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، مخالفت خانه ملت با ادامه ساخت فیلم «دختر رالی‌باز» را اعلام کرد.
لاله افتخاری در حاشیه نشست نقد و بررسی سیاست‌های فرهنگی دولت یازدهم در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر گفت: من در توقف فیلم لاله نقش داشتم زیرا این فیلم مشکلات زیادی داشت.

رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی گفت: باید بودجه خود را برای موارد مهم‌تر مصرف کنیم چرا که در کشور نسبت به سوژه این فیلم، سوژه‌ها و موضوعات بهتر و مهم‌تری را داریم و اگر در این کمبود بودجه، شش میلیارد تومان برای فیلم لاله هزینه می‌شد، کاری اشتباه بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: دختران شهدا و جانبازان و محجبه زیادی در کشور وجود دارد. برای مثال تنها دختری در دنیا که به نهاد اختراعات در کشور آمریکا راه یافته یک ایرانی است. آیا معرفی این دختر مهم‌تر است و یا اینکه یک دختر راننده را الگو معرفی کنیم؟

رئیس فراکسیون حمایت از نوآوران، نخبگان و مخترعان مجلس افزود: علاوه بر هزینه زیاد برای تولید، محتوای این فیلم نیز دچار اشکال بود. چندی پیش تهیه کننده آن به کمیسیون مجلس آمد و به خاطر مخالفت من با تولید آن، از من جواب ساخت.

گفتنی است، فرایند ساخت فیلم «لاله» به دلیل اختلافات مالی میان کارگردان این فیلم با سازمان سینمایی، همچنان معلق است. روزنامه کیهان پیش از این در یادداشتی با عنوان «رد پای لاله از بی‌بی‌سی تا تهران» در تاریخ 91/5/5 به افشای مسائل پشت پرده پروژه لاله پرداخته بود.

https://shoma-weekly.ir/D2AOhp